Weten is Meten – praktijkvoorbeelden
Het aantal tools en technieken dat het leven van een online marketeer makkelijker maakt neemt gestaag toe: A/B testen, mulitvariate testing, behavioural targetting, retargetting, engagement mapping, 101 webanalyticspakketten (die helaas nog niet zover zijn als Dennis Mortensen wil).
Maar wat nog achterblijft imho zijn de onderliggende theorieën die het gebruik... » Lees meer van 'Weten is Meten – praktijkvoorbeelden'
It’s all in the bag
Soms kijk ik voor inspiratie naar andere sites. Vorig jaar heb ik een artikel geschreven over 3 bloemensites, War of the roses.
Nu heb ik naar een tassenwinkel gekeken, Ebags.com. Op het eerste gezicht, de homepage, niet super bijzonder. Toch zit deze site helemaal vol met goede usability, persuasion en... » Lees meer van 'It’s all in the bag'
Inspelen op bezoekgedrag bij Agis zorgverzekeringen
Op 9 december vond er een Web Aanalytics Wednesday plaats in Amsterdam. Een van de sprekers was Robin van Muijen, webanalist bij Agis Zorgverzekeringen. Hij gaf een interessante presentatie over hoe Agis op haar website en daarbuiten gebruik maakt van de opgebouwde klantkennis.
Targeting op de homepage
Robin begon zijn verhaal met het... » Lees meer van 'Inspelen op bezoekgedrag bij Agis zorgverzekeringen'
Webanalytics organisatie bij uitgevers: Telegraaf
Vorige week woensdag vond er weer een web analytics wednesday plaats bij dit maal de plezierige ruimte op de 10e etage bij Lost Boys. Namens Telegraaf betrad Bertwin Menninga, webanalist , het podium. Hij vertelde over de implementatie van een centrale webanalytics tool (Omniture Sitecatalyst) voor alle online Telegraaf titels... » Lees meer van 'Webanalytics organisatie bij uitgevers: Telegraaf'
Optimalisatie abnamro.nl: uitslag Credit Card test
Vorige week schreven we over de credit card sales en optimalisatie test op abnamro.nl. Ook dit keer dank voor de reacties en het stemmen: 44% van de bijna negentig stemmers gaf het goede antwoord. De Sales pagina (versie A) deed het 28% beter dan de Service pagina (versie B), qua... » Lees meer van 'Optimalisatie abnamro.nl: uitslag Credit Card test'
Optimalisatie abnamro.nl: credit card sales & service
Allereerst hartelijk dank voor alle reacties op de vorige abnamro.nl AB-test. Dit keer hebben we gekozen voor een test die nog draait, zodat sommige slimmeriken het dit keer echt zonder bevestiging up front moeten doen;-) Het onderwerp is de ABN AMRO Credit Card.
Naast de continue verkoop van nieuwe creditcards,... » Lees meer van 'Optimalisatie abnamro.nl: credit card sales & service'
Web performance bij ING.nl
Mariëlle Malestein, channel Director van mijn.ing.nl sloot de middag af van het eerste MeasureWorks evenement over web performance. ING heeft een website met een complexe infrastructuur die in korte tijd enorm gegroeid is in het aantal bezoeken. Binnen 5 jaar tijd is deze website gegroeid van 'een extra dienst binnen... » Lees meer van 'Web performance bij ING.nl'
Optimalisatie abnamro.nl: uitslag Reisverzekeringen
Blokken vs. Flash
Allereerst: bedankt voor de vele en enthousiaste reacties op ons artikel over de A/B test reisverzekeringen! We willen graag de resultaten met jullie delen.
Mario, we hadden al verwacht dat iemand zo slim zou zijn om op onze website te gaan kijken. En je hebt gelijk: de 'blokkenvariant'... » Lees meer van 'Optimalisatie abnamro.nl: uitslag Reisverzekeringen'