Optimalisatie abnamro.nl: reisverzekeringen
Wat doe je als je gedurende de zomermaanden duizenden reisverzekeringen moet verkopen, om de bijna onhaalbaar hoge target te halen? Juist, je zet alle zeilen bij en zet de belangrijkste producten binnen dit genre in het zonnetje.
Ons plan de campagne? Een overzichtspagina waarop de belangrijkste voordelen per reisverzekering werden toegelicht.... » Lees meer van 'Optimalisatie abnamro.nl: reisverzekeringen'
Designtreasures Amazon (deel 3): business & geen redesign
Eerder deze week was ik op zoek naar de reden van Amazon om de beroemde tabnavigatie in te ruilen voor een linkernavigatie. In mijn zoektocht stuitte ik via een presentatie van Jared Spool op de 4 designtreasures van Amazon welke ik ben gaan uitwerken voor webanalisten.nl. In deel 1 besprak... » Lees meer van 'Designtreasures Amazon (deel 3): business & geen redesign'
Designtreasures Amazon (deel 2): new ideas & tooltime
Gisteren schreef ik het eerste deel van mijn review van de presentatie van Jared Spool over de 4 designtreasures van Amazon. Naast het intro belichte ik daar "Engage through content - content strategy". Vandaag deel 2 van deze serie met designtreasures 2 en 3: "Don´t fear new ideas" en "Eliminate... » Lees meer van 'Designtreasures Amazon (deel 2): new ideas & tooltime'
Designtreasures Amazon (deel 1): content strategy
Toen ik enige tijd geleden zag dat Amazon van tab-navigatie was overgestapt naar linkernavigatie was ik natuurlijk direct benieuwd naar redenen hiervoor. Amazon test en vernieuwt continue en met meer dan 71.000.000 bezoekers (met 24 bestellingen per seconde...) die zij maandelijks over de vloer hebben is het natuurlijk erg interessant... » Lees meer van 'Designtreasures Amazon (deel 1): content strategy'
YouTube’s multi variatie test
Gerben Bouwhuis Twitterde over de multi variatie test van YouTube.
De aanleiding voor mij om er een artikel over te schrijven.
Doel van de test
Het doel van de test was om meer aanmeldingen te krijgen. Dus: meer mensen die een account aanmaken en inloggen.
(meer…) » Lees meer van 'YouTube’s multi variatie test'
Even wachten aub
Wachten en Wachten!
Niks vervelender dan in de winkel te moeten wachten. Je hebt iets gekocht of wilt je nieuwe coole outfit aanpassen en ja hoor je moet wachten. Dit is natuurlijk niet anders dan op de website. Weet jij waar de mensen moeten wachten?
In Speedtrap heb je de mogelijkheid om te... » Lees meer van 'Even wachten aub'
Vijfsterrenwebsites versoberen voor meer conversies
Gisteren las ik in De Pers dat vijfsterrenhotels met een opvallende maatregel zijn gekomen. Ze kiezen ervoor om de vijfde ster achterwege te laten om hun kamers te vullen.
Het resultaat van deze maatregel is tweeledig. De kosten dalen door een versobering van de diensten die ze aanbieden: weg met de... » Lees meer van 'Vijfsterrenwebsites versoberen voor meer conversies'
Conversie optimalisatie in de praktijk (8): gratisadviseurs.nl
In de praktijkcase van Gratisadviseurs.nl is inmiddels het tweede experiment afgerond. De opzet en uitkomsten wil ik uiteraard weer graag met jullie delen.
De situatie tot nu toe
In de ideale wereld van Gratisadviseurs.nl zou een bezoeker niet mogen bouncen. Indien iemand het antwoord vindt op zijn of haar vraag is het... » Lees meer van 'Conversie optimalisatie in de praktijk (8): gratisadviseurs.nl'