Customer profiling bij Toyota – legaal of niet?

Ging ik bij een eerdere blogpost in op de Kaizen-filosofie in webanalytics bij Toyota, deze post is geheel gewijd aan customer profiling, oftewel het maken van online klantenprofielen. Tracie Caroopen (web trends) gaf tijdens het Webanalytics Congres 2009 een presentatie waarin ze uiteenzette wat Toyota doet om de bezoekers van haar... » Lees meer van 'Customer profiling bij Toyota – legaal of niet?'

Tabs in productpagina´s voor meer conversies

De productpagina´s zijn essentieel binnen de salesfunnel van e-commerce sites. Een bezoeker die op productpagina´s terecht komt weet vaak vrij goed wat hij zoekt. Een juiste indeling van de informatie op deze pagina´s kan dan ook het verschil maken in conversies. Wanneer de productinformatie onduidelijk of onoverzichtelijk is weergegeven zal dit... » Lees meer van 'Tabs in productpagina´s voor meer conversies'

Formulieren in banners leveren 5 maal meer conversie

Recentelijk verscheen van Eyeblaster het "Eyeblaster Analytics Bulletin deel 3". Hierin zijn "case studys" opgenomen over de inzet van banners voor conversie (en niet branding) en hoe dit verbeterd kan worden. Er is getest met het opnemen van (een deel van) het formulier (het conversiepunt) in de banner. Dit leverde... » Lees meer van 'Formulieren in banners leveren 5 maal meer conversie'

Conversie optimalisatie in de praktijk (7): gratisadviseurs.nl

Vandaag het volgende artikel in de reeks over de conversie optimalisatie voor gratisadviseurs.nl met de resultaten van het eerste experiment. Maar laat ik eerst beginnen met een korte opfrisser want de laatste post is alweer een aantal weken oud. Na het analyseren van de Google Analytics data van gratisadviseurs en het... » Lees meer van 'Conversie optimalisatie in de praktijk (7): gratisadviseurs.nl'

“2 kleine aanpassingen en de conversie schiet omhoog”

Op Zoekkinderboek.nl worden kinderboeken verkocht. Het unieke aan deze website is, behalve de niche focus, dat de gehele winst die met de verkopen wordt behaald naar het goede doel gaat. Met de vaste boekenprijs die in Nederland geldt hierdoor een bijzonder unique selling point. Waarom zou de oniine kinderboekenkoper nog... » Lees meer van '“2 kleine aanpassingen en de conversie schiet omhoog”'