Quick Wins via Bounces?
Meer conversie uit je bestaande bezoekers, dat is dan toch de vrije vertaling van Conversieverhoging, nietwaar?
Maar waar begin je dan? Zoals velen zullen weten worden er meestal 2 speerpunten aangereikt om te starten:
1. Kijk naar je content met de hoogste bouncerate
2. Optimaliseer en investeer verder in verkeersbronnen met de hoogste... » Lees meer van 'Quick Wins via Bounces?'
Customer profiling bij Toyota – legaal of niet?
Ging ik bij een eerdere blogpost in op de Kaizen-filosofie in webanalytics bij Toyota, deze post is geheel gewijd aan customer profiling, oftewel het maken van online klantenprofielen.
Tracie Caroopen (web trends) gaf tijdens het Webanalytics Congres 2009 een presentatie waarin ze uiteenzette wat Toyota doet om de bezoekers van haar... » Lees meer van 'Customer profiling bij Toyota – legaal of niet?'
Webanalytics bij Toyota: de Kaizen methode
De eerste keynote van het Web Analytics Congres 2009 werd gebracht door Michaël Notté (hoofd Web Analytics bij Toyota & Lexus Europe) en Tracie Caroopen. In deze post zal ik eerst een verslag doen van het verhaal van Michaël Notté, waarna ik een kort verband leg tussen de manier waarop... » Lees meer van 'Webanalytics bij Toyota: de Kaizen methode'
Tabs in productpagina´s voor meer conversies
De productpagina´s zijn essentieel binnen de salesfunnel van e-commerce sites. Een bezoeker die op productpagina´s terecht komt weet vaak vrij goed wat hij zoekt. Een juiste indeling van de informatie op deze pagina´s kan dan ook het verschil maken in conversies.
Wanneer de productinformatie onduidelijk of onoverzichtelijk is weergegeven zal dit... » Lees meer van 'Tabs in productpagina´s voor meer conversies'
Formulieren in banners leveren 5 maal meer conversie
Recentelijk verscheen van Eyeblaster het "Eyeblaster Analytics Bulletin deel 3". Hierin zijn "case studys" opgenomen over de inzet van banners voor conversie (en niet branding) en hoe dit verbeterd kan worden. Er is getest met het opnemen van (een deel van) het formulier (het conversiepunt) in de banner. Dit leverde... » Lees meer van 'Formulieren in banners leveren 5 maal meer conversie'
KPN.com test meerdere homepages
Zojuist tijdens een bezoek aan KPN.com kwam ik tot de ontdekking dat KPN een A/B/n test houdt op de homepage. Vaak zie je als bezoeker niet dat een website bezig is met een test. Hierdoor kan je tijdens een test ook geen voorspellingen doen (als buitenstaander) over een eventuele uitkomst... » Lees meer van 'KPN.com test meerdere homepages'
Conversie optimalisatie in de praktijk (7): gratisadviseurs.nl
Vandaag het volgende artikel in de reeks over de conversie optimalisatie voor gratisadviseurs.nl met de resultaten van het eerste experiment. Maar laat ik eerst beginnen met een korte opfrisser want de laatste post is alweer een aantal weken oud.
Na het analyseren van de Google Analytics data van gratisadviseurs en het... » Lees meer van 'Conversie optimalisatie in de praktijk (7): gratisadviseurs.nl'
“2 kleine aanpassingen en de conversie schiet omhoog”
Op Zoekkinderboek.nl worden kinderboeken verkocht. Het unieke aan deze website is, behalve de niche focus, dat de gehele winst die met de verkopen wordt behaald naar het goede doel gaat. Met de vaste boekenprijs die in Nederland geldt hierdoor een bijzonder unique selling point. Waarom zou de oniine kinderboekenkoper nog... » Lees meer van '“2 kleine aanpassingen en de conversie schiet omhoog”'