Invloed Carnaval op Web Analytics data
Gisteravond ontstond op Twitter een idee (bedankt Ton en Gerben) om het effect van carnaval op de algemene bezoekcijfers te bekijken. Ik heb direct de cijfers van een flink aantal grote Nederlandse sites onder elkaar gezet met deze uitkomst:
De getallen
Ik heb een periodevergelijking gedaan tussen 21-23 februari en 14-16 februari.... » Lees meer van 'Invloed Carnaval op Web Analytics data'
Conversie optimalisatie in de praktijk (6): gratisadviseurs.nl
In een van de voorgaande artikelen over deze optimalisatiecase hebben we een experimentopzet beschreven waarin we besloten te kijken naar de invloed die de indeling van de pagina heeft op de bounce-rate van de website. Dit experiment loopt inmiddels en er zijn een aantal ontwikkelingen die ik met jullie wil delen.
Een betere... » Lees meer van 'Conversie optimalisatie in de praktijk (6): gratisadviseurs.nl'
Eyetracking op Google’s resultaatpagina’s
Video's uit eyetracking onderzoeken vind ik altijd fascinerend om te zien. Ik ben me niet bewust van de snelheid waarmee mijn oog pagina's leest / scant (misschien ook maar beter). Wel vind ik het soms lastig om de video's te 'begrijpen'. Je ziet wel waar mensen kijken en hoe lang... » Lees meer van 'Eyetracking op Google’s resultaatpagina’s'
Conversie optimalisatie in de praktijk (5): gratisadviseurs.nl
In de optimalisatiecase van gratisadviseurs.nl hebben we 2 experimenten benoemd waarvan we in het vorige artikel een experimentopzet hebben gemaakt met als doel de bounce-rate te verlagen. Dit experiment loopt inmiddels. Om meteen door te pakken naar het 2e doel, het verhogen van de conversie van bezoeker naar vraagsteller, vraag ik... » Lees meer van 'Conversie optimalisatie in de praktijk (5): gratisadviseurs.nl'
Google Analytics Filters (& Reguliere Expressies) – deel 3
In delen 1 en 2 heb je kunnen lezen wat het nut is van filters, hoe je ze kunt gebruiken en welke rol reguliere expressies hierin spelen. In dit deel zal ik, aan de hand van het eerder behandelde SEO filter van André Scholten, zelf aan de slag gaan.
Steeds meer... » Lees meer van 'Google Analytics Filters (& Reguliere Expressies) – deel 3'
Conversie optimalisatie in de praktijk (4): gratisadviseurs.nl
Vandaag deel 4 in de reeks ´Conversie optimalisatie in de praktijk: gratisadviseurs.nl´. Wat hebben we tot nu toe gedaan? We hebben gekeken naar de doelstellingen van de website, de webanalyticsdata geanalyseerd en optimalisatiekansen geïdentificeerd. Lees hier de vorige artikelen:
1. Deel 1: De doelstellingen van gratisadviseurs.nl
2. Deel 2: Data analyse
3. Deel... » Lees meer van 'Conversie optimalisatie in de praktijk (4): gratisadviseurs.nl'
Online Formulieren: Inline Validation
Een tijdje terug zat ik 'The Elements of User Experience' te lezen van Jesse James Garrett. Daarin sprak hij over de methodiek 'Prevention -> Correction -> Recovery' met betrekking tot het omgaan met bezoekers die tegen problemen aanlopen bij het gebruik van je site. Mijn gedachten dwaalde af naar online... » Lees meer van 'Online Formulieren: Inline Validation'
Conversietip: E-mail? Check alle versies!
Vannacht kreeg ik een mail van Free Record Shop. Deze mail opende ik vanochtend op mijn mobiel. Een gedeelte van de inhoud was:
Beste heer/mevrouw,
Gefeliciteerd! Je hebt 2 kaartjes voor de 24 Redemption bioscoopvertoning gewonnen!
[...]
Om je op de gastenlijst te kunnen zetten, horen we graag donderdag 27 november vóór 15:00 uur... » Lees meer van 'Conversietip: E-mail? Check alle versies!'