Conversie optimalisatie in de praktijk (3): gratisadviseurs.nl
Waar waren we gebleven? Nadat in het eerste artikel is gekeken naar de achterliggende doelstellingen van gratisadviseurs.nl hebben we in de vorige post naar aanleiding van de webstatistieken gediscussieerd over het optimalisatiedoel dat we als eerste zouden moeten oppakken. Van de vier benoemde doelen (meer vragen, snellere en betere antwoorden,... » Lees meer van 'Conversie optimalisatie in de praktijk (3): gratisadviseurs.nl'
De interne zoekmachine als schatkist
Stel je deze mooie wereld voor: je hebt een site gebouwd. Uiteraard heb je je best gedaan, maar je realiseert je best dat je niet álle wijsheid in pacht hebt. De site gaat live. En in plaats van duimen voor jezelf en voor de effectiviteit van je website, krijg je... » Lees meer van 'De interne zoekmachine als schatkist'
5 maanden feedback verzamelen via Kampyle: een update
Begin juli 2008 hebben we op webanalisten.nl de feedback tool Kampyle geïntegreerd. Doel van deze tool was om naast kwantitatieve analyse ook kwalitatieve informatie te gebruiken voor het verbeteren van webanalisten.nl, of in ieder geval een contactkanaal te genereren waarmee eenvoudig feedback kon worden verkregen.
Naast de oranje feedbackbutton rechtsonderin de... » Lees meer van '5 maanden feedback verzamelen via Kampyle: een update'
Online Formulieren: Vraag alleen wat nodig is!
Zaterdagmiddag... ik zit lekker thuis na een flink avondje Sinterklaas te hebben gevierd. Morgen zou ik eigenlijk moeten rugbyen, maar door mijn gekneusde ribben van een vorige wedstrijd zie ik er dit keer even van af. Wat ga je dan doen als internet geek? Ik ga een blog artikel schrijven... » Lees meer van 'Online Formulieren: Vraag alleen wat nodig is!'
Carglass; in 21 stappen naar een afspraak!
In het interessante artikel 'Online formulieren en verwachtingen: Benodige Informatie' van Matthew Niederberger over formulierenontwerp gaf Matthew aan dat het belangrijk is potentiële klanten voor te bereiden op het aanvraagproces door vooraf aan te geven welke gegevens nodig zijn voor het succesvol doorlopen van een formulier.
Ik kan dit belang toelichten middels een... » Lees meer van 'Carglass; in 21 stappen naar een afspraak!'
Online formulieren en verwachtingen: Benodige Informatie
Boeken, boeken en nog eens boeken. Na bijna heel Amazon.com leeg gekocht te hebben van boeken over onderwerpen van web analytics tot aan usability (en zo af en toe ook nog een van John Grisham of Robert Ludlem) kan ik alleen maar concluderen dat het lezen hiervan enorm helpt en... » Lees meer van 'Online formulieren en verwachtingen: Benodige Informatie'
Inzicht uit online kanaal leidt tot offline rendement
Het online kanaal levert veel inzicht in het gedrag van bezoekers. Slimme managers weten deze inzichten te vertalen in waarde voor de hele organisatie. Zij leggen een heldere relatie tussen online gedrag en offline resultaat. Hieronder zal ik drie indicatieve cases behandelen, die opvielen tijdens de laatste editie van de... » Lees meer van 'Inzicht uit online kanaal leidt tot offline rendement'
Conversie optimalisatie in de praktijk (2): gratisadviseurs.nl
Na enige stilte rondom dit boeiende onderwerp is de draad weer opgepakt. Het google analytics account van gratisadviseurs.nl is uitvoerig bekeken en samen met de vragen en antwoorden op het eerste bericht in deze thread is duidelijk geworden waar de website in de kern om draait, waar het over gaat... » Lees meer van 'Conversie optimalisatie in de praktijk (2): gratisadviseurs.nl'