Hema Rookworst : niet gevonden
Het belang van goede resultaten van de interne zoekmachine is hier vaker besproken. Gerben Bouwhuis deed een test die aangaf wat verbetering aan zoekresultaten van de interne zoekmachine kan opleveren en Egan van Doorn schreef eerder over de wat je allemaal kunt leren door de interne zoekopdrachten te analyseren en... » Lees meer van 'Hema Rookworst : niet gevonden'
De homepage intropagina: waarom?
Regelmatig kom ik ze nog tegen: de intropagina's. Niet alleen de websites met flashintro's, maar ook de websites met een grafische afbeelding en een "click to enter". Het betreft hier de binnenkomst op de homepage en niet een binnenkomst op een sub of speciale landingspagina.
Waarom staat die "splash page" daar... » Lees meer van 'De homepage intropagina: waarom?'
Obama’s Lorem Ipsum
Joost logde van de week al over Obama. Vandaag in de rebound nog een les: formulieren. Contentgirls merkte dat op Obama's nieuwe site Change.gov zijn formulier (waarvoor?) vol staat met Lorem Ipsum teksten. Jawel!
Aanmelden, waarvoor?
Op de site Change.gov staan bovenin de header twee invoervelden en een signup knop. Maar... » Lees meer van 'Obama’s Lorem Ipsum'
Lessen van Obama: ga voor de zachte conversie
Obama's team heeft het bewezen, de zachte conversie is misschien wel belangrijker dan de harde conversie. Ondanks dat de donate button op z'n site redelijk groot en mooi rood is, richt 60/70% van de pagina content zich op de zachte conversie.
Afgelopen donderdag, op MarktpleinDM, werd de Nederlandse Kirsten Verdel... » Lees meer van 'Lessen van Obama: ga voor de zachte conversie'
Loadtime optimization (deel 2)
In het eerste deel van deze serie artikelen is er gesproken over wat laadtijd van een website is en hoe het te meten is. Omdat meten slechts de eerste stap in het traject is, wordt in dit artikel uitgelegd wat er gedaan kan worden om de laadtijd te verkleinen. Het... » Lees meer van 'Loadtime optimization (deel 2)'
Loadtime optimization
Het optimaliseren van de Findability (SEO) en Usability zijn de belangrijkste aspecten waarop gefocust wordt tijdens verbetertrajecten van de (corporate) website of webapplicatie. Helaas is het verbeteren van de laadtijd van een website iets waar te weinig aandacht aan wordt besteed. Onterecht eigenlijk, want uiteindelijk staat de bezoeker (de gebruiker,... » Lees meer van 'Loadtime optimization'
5 Design for Conversion praktijkcases
Aanstaande vrijdag is de dag van het "Design for Conversion" congres. Tussen de ter inspiratie dienende keynotes door wordt er in groepen van ruim 10 congresbezoekers onder leiding van 2 teamcaptains (1 design, 1 conversie) continue gewerkt aan een daadwerkelijke praktijkcase. Het doel is om met de groep tot een... » Lees meer van '5 Design for Conversion praktijkcases'
Conversie optimalisatie in de praktijk (1): gratisadviseurs.nl
In juli 2008 zijn we de zoektocht gestart naar een website die wel in was voor een openbare conversie optimalisatie door webanalisten.nl bloggers en lezers. Na 5 leuke inzendingen en een stemronde later verkozen jullie "Gratis Adviseurs" als winnaar! Vanaf nu gaan we van start met deze openbare optimalisatie.
Hoe gaan... » Lees meer van 'Conversie optimalisatie in de praktijk (1): gratisadviseurs.nl'