Landingspagina optimalisatietips en praktijk cases
Het nut van landingspagina's wordt nog wel eens onderschat. Ook is de definitie van een landingspagina nog wel eens punt van discussie. In dit artikel een uitleg over het nut van landingspagina's, tips om ze te optimaliseren en praktijkcases van optimalisaties. Een landingspagina kan elke pagina op een website zijn,... » Lees meer van 'Landingspagina optimalisatietips en praktijk cases'
Positiebepaling in Google Analytics: werkt het?
Dit is een vraag die wij en vele andere webbeheerders graag beantwoord zouden willen hebben. Daarom heeft onze collega Rick Zomer een onderzoek gedaan naar de betrouwbaarheid van de positiebepaling in Google Analytics. Het is leuk om te zien welk gebied of plaats belangrijk is voor je site, maar dan... » Lees meer van 'Positiebepaling in Google Analytics: werkt het?'
In 5 stappen inzicht in klantbehoud
Conversie optimalisatie is prachtig. Klanten binnen zien stromen is een heerlijk gezicht. Helaas letten wij webanalisten (en met ons vele anderen) nog te weinig op het behoud van klanten. Klantbehoud (retentie) is een onderdeel van de marketingcirkel die vaak onderbelicht is, maar zeker net zo belangrijk (belangrijker) als het het... » Lees meer van 'In 5 stappen inzicht in klantbehoud'
Case: Interne zoekopdrachten; kijkje in hoofd van de klant
"Ik kijk alleen even rond´ is waarschijnlijk het meest gegeven antwoord op de vraag van de winkelmedewerker of men misschien ergens mee kan helpen? Want erg genereus met het opgeven van bezoekdoelen zijn we niet in het fysieke kanaal. Wat zullen winkeleigenaren daarom smachten naar een applicatie die direct een... » Lees meer van 'Case: Interne zoekopdrachten; kijkje in hoofd van de klant'
Independer.nl: korte termijn optimalisatie
In de presentatie van Mieke van Os van Independer.nl op het web analytics congres werden veel open deuren ingetrapt (conversie op campagnes waar je veel per klik betaalt kan veel groter zijn dan conversies op campagnes waar je per klik veel minder betaalt, maar ook andersom), aangegeven dat independer op... » Lees meer van 'Independer.nl: korte termijn optimalisatie'
Doc Searls “I don’t like webanalytics”
Afgelopen maandag vond in Amsterdam alweer de 6e Mobile Monday plaats. Op dit gratis event met vaak inhoudelijk zeer goede keynote sprekers hadden ze dit maal Doc Searls weten te overtuigen zijn verhaal te komen vertellen. Doc is ooit beroemd geworden als mede schrijver van het basishandboek online marketing "Cluetrain... » Lees meer van 'Doc Searls “I don’t like webanalytics”'
Web Analytics Guru Interviews: Linda Bustos
Rich-Page.com is een serie van web analytics guru interviews gestart. De eerste guru die de vragen van Rich Page beantwoordt is Linda Bustos van Get Elastic.
Interessant
Linda gaat in op de vragen wat de perfecte ecommerce site in zich moet hebben (dat is nogal wat!) en wat volgens haar de... » Lees meer van 'Web Analytics Guru Interviews: Linda Bustos'
Avinash Kaushik: keynote Webanalyticscongres
Zoals eerder aangekondigd in deze post is de keynote van Avinash Kaushik op het web analytics congres in Maarssen van 29 mei 2008 volledig opgenomen. Zijn presentatie had als titel "Multiplicity: Be Massively Successful at Web Analytics 2.0". Binnen web analytics 2.0 zijn er voor Avinash 5 belangrijke datasources die... » Lees meer van 'Avinash Kaushik: keynote Webanalyticscongres'