CH2019: Productontwikkeling door middel van experimenteren
Tijdens CH2019 sprak Stephen Pavlovich over het ontwikkelen van producten en diensten op basis van experimenten. Wij, als mensen, zijn namelijk erg slecht in het maken van de juiste keuzes. Op individueel niveau, maar helemaal op organisatieniveau.
Daarom voeren de meest succesvolle bedrijven experimenten uit voor de ontwikkeling van hun producten.... » Lees meer van 'CH2019: Productontwikkeling door middel van experimenteren'
Learnings van Conversion Jam 2019
Begin oktober stond Ton Wesseling op het podium bij Conversion Jam. Een jaarlijks event, georganiseerd door Conversionista, wat plaatsvindt in zowel Stockholm als Oslo. Naast Ton spraken onder andere Steven Van Belleghem, Morgan Brown, Els Aerts en Tobias Ahlin. Hierbij drie lessen over hoe we nu groei kunnen realiseren, hoe... » Lees meer van 'Learnings van Conversion Jam 2019'
Wat te doen als je geen testideeën meer hebt?
Optimaliseren is een continu proces waarbij ieder experiment weer leidt tot een volgend experiment. Vaak zijn er zelfs zo ontzettend veel ideeën, dat de backlog geprioriteerd moet worden. Maar wat als je ideeën op zijn?
Een vraag die vaak gesteld wordt door onze klanten of tijdens onze opleidingen is: wanneer ben ik klaar... » Lees meer van 'Wat te doen als je geen testideeën meer hebt?'
Digital marketing analyse: geen rapport voor in de la maar direct toepassen
In mijn drie eerdere artikelen over digital marketing analyse besprak ik de rolverdeling binnen het team, de analyses die analisten uitvoeren en de belangrijke rol daarin van data. In dit laatste artikel in deze reeks beschrijf ik de wijze waarop digital marketing analisten hun analyseresultaten in productie kunnen brengen. Daarmee... » Lees meer van 'Digital marketing analyse: geen rapport voor in de la maar direct toepassen'
Adverteren op LinkedIn voor je bedrijf; doorloop deze 4 stappen
De laatste jaren voert LinkedIn steeds meer ontwikkelingen
door. Twee jaar geleden zag je dit direct terug in hun volledig interface. Toen
kreeg LinkedIn op visueel gebied een nieuw jasje. Het afgelopen jaar hebben ze
met name veel veranderingen doorgezet in de adverteren-omgeving, ook wel
‘Campagnebeheer’ genoemd. Adverteren op LinkedIn wordt dankzij deze nieuwe
ontwikkelingen... » Lees meer van 'Adverteren op LinkedIn voor je bedrijf; doorloop deze 4 stappen'
In 6 stappen waardevolle data die voldoet aan de AVG
Nagenoeg
elke website verzamelt tegenwoordig data. Data voor analyses, data voor
remarketing, data voor personalisatie. Dat data waardevol is, staat vast, maar
wat is de waarde van je data als je niet voldoet aan de AVG?
Sinds 25 mei 2018 is de AVG ingegaan en de
richtlijnen zijn duidelijk. Als je persoonsgegevens wilt gebruiken... » Lees meer van 'In 6 stappen waardevolle data die voldoet aan de AVG'
Zonder data geen analyse
Welke data kunnen worden ingezet voor digital marketing analyse? Wat zijn de trends in datamanagement? En waar let je op bij de ontwikkeling van een digital marketing database infrastructuur? Deze vragen worden beantwoord in dit artikel. Dit is het derde artikel in een reeks over digital marketing analyse. In het... » Lees meer van 'Zonder data geen analyse'
E-mailcampagnes optimaliseren
E-mail is al jaren een kosteneffectieve manier om potentiële klanten te benaderen. Bezoekers overhalen tot conversie via e-mailmarketing is vaak stukken goedkoper dan adverteren. Maar test je ook je ideeën en veranderingen? Worden je e-mailcampagnes actief geoptimaliseerd? En ga je mee met de ontwikkelingen in de markt?
Conversie optimalisatie wordt veelvuldig... » Lees meer van 'E-mailcampagnes optimaliseren'