Emerce Conversion 2019: culture of experimentation
Vorige week donderdag (11 april) was Emerce Conversion in Amsterdam, met als thema ‘culture of experimentation’. Een leerzame en gezellige dag geheel in het teken van conversie optimalisatie. Tijdens deze dag kregen we een overzicht van alle nieuwe ontwikkelingen en cases uit de conversie optimalisatie wereld. Op het podium stonden... » Lees meer van 'Emerce Conversion 2019: culture of experimentation'
Analyse A/B-test: de Bayesiaanse of frequentistische statistiek?
Hoe ziet de na-analyse van je A/B-testen eruit? Hoe onderbouw je het resultaat? In teststatistiek zijn hiervoor twee belangrijke methodes; de frequentistische en de Bayesiaanse teststatistiek. In dit artikel wil ik beide statistische methodes uitlichten en de voor- en nadelen op een rijtje zetten.
Voordat je aan de slag gaat met... » Lees meer van 'Analyse A/B-test: de Bayesiaanse of frequentistische statistiek?'
Wil de echte digital marketing analist nu opstaan?
Voor Webanalisten schrijf ik een aantal artikelen voor en over de digital marketing analist. In deze reeks artikelen ga ik in op data analyses, statistiek, skills, databewerking, datakwaliteit en tools. Ik beantwoord vragen zoals: Wat doet een digital marketing analist? Hoe word je een digital marketing analist? Met welke tools... » Lees meer van 'Wil de echte digital marketing analist nu opstaan?'
Conversie copywriting
Bij copywriting probeer je mensen te overtuigen door het schrijven van teksten voor commerciële doeleinden. Binnen online marketing is copywriting zeer belangrijk. Met zo min mogelijk tekst moet je ervoor zorgen dat mensen toch alle gewenste informatie hebben over je product of dienst en overgaan tot aankoop. Een lastige maar... » Lees meer van 'Conversie copywriting'
Nir Eyal: Hooked
Nir Eyal presenteerde tijdens Conversion Hotel 2018 over gedrag omzetten in gewoonte. Hij is schrijver van het boek ‘Hooked: how to build habit-forming products’. Daarbij heeft hij gekeken naar gedragspatronen en hoe bedrijven dit gebruiken.
De reden dat Nir Eyal zijn boek heeft geschreven is niet om grote bedrijven te helpen. Zij... » Lees meer van 'Nir Eyal: Hooked'
Verbeter de impact van elke A/B test en overwin de congruence bias
Rhett Norton gaf tijdens de AB Testing Summit in december vorig jaar een interessante talk over het principe van de congruence bias en wees daarbij op 7 valkuilen. Rhett Norton is oprichter van TestingTheory.com en noemt zichzelf een Testing Evangelist. Hij hielp vele bedrijven, leidde ooit een groot optimalisatie team... » Lees meer van 'Verbeter de impact van elke A/B test en overwin de congruence bias'
UX kennis door experimenteren
Erin Weigel (Booking.com) gaf een presentatie tijdens Conversion Hotel 2018 over fouten maken en gaf tips over het vermijden van fouten.
Erin gelooft in overzichtelijke, functionele designs die duidelijk communiceren en met stijl. Maar gebruikers en hun vraag sturen haar designs en bedrijfsbeslissingen. Frequent testen, marktonderzoek en creatie door herhaling helpen... » Lees meer van 'UX kennis door experimenteren'
Start met je bezoeker en je zult winnen
Tijdens Conversion Hotel 2018 sprak Karl Gilis over het belang om vanuit de bezoeker te denken. Daarnaast besprak hij een aantal belangrijke aspecten van UX die je niet moeten vergeten bij conversie optimalisatie.
Volgens Karl moet je er niet vanuit gaan dat anderen gelijk hebben. Analyseer je data goed en... » Lees meer van 'Start met je bezoeker en je zult winnen'