Confirmation bias
Confirmation bias is de cognitieve bias die mensen hebben om waarde te hechten aan informatie die hun eigen voorkeur en hypotheses bevestigen. Daarnaast wordt er bij confirmation bias minder waarde gehecht aan informatie die deze voorkeur en hypothese tegenspreekt.
Bij confirmation bias sta je niet open voor informatie die je verwachtingen... » Lees meer van 'Confirmation bias'
Verhalen werken beter dan alleen cijfers
Als je als analist wilt dat er actie op jouw analyses wordt ondernomen, dan zul je data en bijbehorende inzichten vaak moeten presenteren aan stakeholders. Het is daarom essentieel om inzichten en acties in de juiste verhaal- of presentatie-vorm te gieten. Hierdoor wordt de data voor iedereen goed begrijpelijk.
In de... » Lees meer van 'Verhalen werken beter dan alleen cijfers'
Deel 3: Hoe meet je downloads via GTM?
De standaard paginametingen in Google Tag Manager (GTM) zijn niet altijd toereikend. Vaak willen we meer weten dan alleen maar het exit percentage, de bounce ratio en de tijd op de pagina. In deze blogreeks licht ik een aantal extra metingen in Google Tag Manager uit die je helpen om... » Lees meer van 'Deel 3: Hoe meet je downloads via GTM?'
Leer optimaliseren! Volg de opleiding Conversie Specialist
Optimalisatie is een kerncompetentie voor online bedrijven. Het dagelijks werk is verschoven van beheren en proberen naar data gedreven continue optimalisatie. Door middel van deze opleiding leer je hoe het moet. Van het opzetten van het proces tot en met het optimaliseren op basis van psychologie.
Ben jij betrokken of ga... » Lees meer van 'Leer optimaliseren! Volg de opleiding Conversie Specialist'
Deel 2: Hoe stel je outbound link tracking in via GTM?
Dit is deel twee van de blogreeks over extra metingen in Google Tag Manager. In deel 1 legde ik al uit hoe je scroll tracking in kan stellen. Met outbound link tracking meet je alle links die vanaf jouw website verwijzen naar een andere website die buiten jouw domeinen valt. Denk... » Lees meer van 'Deel 2: Hoe stel je outbound link tracking in via GTM?'
Lizzie Eardley @ Conversion Hotel 2018
Lizzie Eardley deelde tijdens de vijfde editie van Conversion Hotel afgelopen november Skyscanner’s inzichten op het gebied van data. Bij Skyscanner staat experimenteren hoog in het vaandel, met dagelijks 500 experimenten die live staan en in totaal al meer dan 10.000 experimenten die afgerond zijn.
Het uitvoeren van betrouwbare experimenten is belangrijk... » Lees meer van 'Lizzie Eardley @ Conversion Hotel 2018'
Deel 1: Hoe stel ik scroll tracking in via GTM?
De standaard pagina metingen in Google Tag Manager (GTM) zijn niet altijd toereikend. Vaak willen we meer weten dan alleen maar het exit percentage, de bounce ratio en de tijd op de pagina. In deze blogreeks zal ik een aantal extra metingen in Google Tag Manager uitlichten die je helpen... » Lees meer van 'Deel 1: Hoe stel ik scroll tracking in via GTM?'
Maak kennis met de genomineerden van de Dutch CRO Awards 2018 (interview #1)
Op donderdag 20 september zal tijdens de tweede editie van de DDMA Dutch CRO Awards het beste werk in Conversion Rate Optimization (CRO) worden bekroond. Vorige week zijn de genomineerden voor de drie verschillende categorieën (mobile, conversion tests en personalisation) bekend gemaakt:
Genomineerden Conversion Tests:
Fred de la Bretoniere: gebruiksvriendelijkere opzet webshop... » Lees meer van 'Maak kennis met de genomineerden van de Dutch CRO Awards 2018 (interview #1)'