Meerdere A/B-testen tegelijkertijd, wel of niet doen?
Je bent lekker bezig met A/B-testen maar je wilt (omdat je tegen je limiet aanloopt) meer experimenteren. De oplossing kan hem zitten in het testen op meerdere pagina’s tegelijkertijd. Maar helpt dit in het versnellen van je CRO programma? Of ben je alleen maar je data aan het vervuilen? Helaas... » Lees meer van 'Meerdere A/B-testen tegelijkertijd, wel of niet doen?'
Tool Review: Snowplow Analytics
Steeds vaker zie ik organisaties overstappen op Snowplow Analytics: een raw-data analytics platform volledig in eigen beheer.
Toen het tijd was om zelf op zoek te gaan naar een nieuw dataplatform kon ik er niet meer omheen. Ik zocht uit wat de tool mij allemaal beloofde, welke ervaringen andere mensen hadden... » Lees meer van 'Tool Review: Snowplow Analytics'
Word beter gevonden op Google met Structured Data (Schema.org)
Informatie op je website markeren met structured data zorgt voor een duidelijke en een goed te interpreteren website. Zowel voor Google als je bezoeker. Structured data helpt Google om bepaalde onderdelen van je website beter te begrijpen en zorgt voor meer exposure in de zoekresultaten. Goed gebruik van structured data... » Lees meer van 'Word beter gevonden op Google met Structured Data (Schema.org)'
Gebruik je attributie IQ!
Als marketeer zet je meestal verschillende kanalen in om uiteindelijk te kunnen bepalen welke het beste converteren. Hierbij dragen mogelijk meerdere kanalen bij aan één enkele sale. Een bezoeker kan in een oriënterende fase via een Google Ad zijn gekomen en in een later bezoek (via een nieuwsbrief) zijn teruggekomen... » Lees meer van 'Gebruik je attributie IQ!'
Product personalisatie bij de Bijenkorf
Choice overload; een groot probleem binnen ecommerce. Klanten kunnen door de overvloed aan producten moeilijk een keuze maken en maken deze daardoor uiteindelijk ook niet. Een veel gebruikte methode om choice overload te verminderen is personalisatie; je brengt relevantere producten onder de aandacht van de klant.
In dit artikel wil ik... » Lees meer van 'Product personalisatie bij de Bijenkorf'
Content Grouping: wanneer, hoe en waarom?
Content grouping in Google Analytics (of in een ander webanalytics tool) is een waardevolle toevoeging aan je web analytics implementatie. Heb jij ook een pagina rapport van meer dan 100 verschillende pagina’s en raak je daardoor het overzicht kwijt? Dan is content grouping waarschijnlijk een goed idee. Met content grouping... » Lees meer van 'Content Grouping: wanneer, hoe en waarom?'
Casestudy Randstad Groep: Conversie Optimalisatie op wereldniveau
Of je nu in Tokyo, Bangalore, Santiago, Milaan, Atlanta of gewoon in Diemen (Nederland) bent, overal kom je het bekende Randstad logo tegen. En dat is niet gek, want Randstad BV. is wereldwijd een van de grootste spelers op het gebied van HR. Zo hebben ze maar liefst 37.930 medewerkers... » Lees meer van 'Casestudy Randstad Groep: Conversie Optimalisatie op wereldniveau'
Advanced Analysis voor Google Analytics 360
Begin deze maand introduceerde Google een nieuwe feature voor haar Google Analytics 360 klanten (voorheen Google Premium). Met Advanced Analysis biedt GA 360 nu de mogelijkheid om met drie nieuwe tools (Exploration, Segment Overlap en Funnel Analysis) de data van een website sneller en dieper te onderzoeken zodat je nog... » Lees meer van 'Advanced Analysis voor Google Analytics 360'