Dagelijkse optimalisatie is vaak gericht op korte termijn. Strategieën daarentegen helpen ons om ook gm rolex day date mens rolex calibre 2836 2813 118238cjdp champagne dial 12mm op langere termijn goede optimalisatieslagen high quality imitation loewe t shirts te maken. Verschillende strategieën op het gebied van analyse en optimalisatie worden hier gedeeld.
Maak ruimte voor een bloeiende experimenteercultuur
Een bloeiende experimenteercultuur is de sleutel tot innovatie en groei voor elk bedrijf. Maar hoe weet je of jouw organisatie op de juiste weg is om een vruchtbare omgeving voor experimenteren te creëren? Ik geef je een aantal randvoorwaarden als hygiënefactor en drie cruciale pijlers om te monitoren en te... » Lees meer van 'Maak ruimte voor een bloeiende experimenteercultuur'
De valkuil van A/B-testen zien als een middel om de omzet te verhogen
Als je zoekt naar informatie over A/B-testen op het internet vind je al snel veel artikelen. Deze artikelen hebben één ding gemeen: ze gaan nagenoeg allemaal over het verhogen van je omzet met A/B-testen. De afdronk zal snel zijn dat wanneer je meer conversies wilt vanuit je digitale kanalen dat... » Lees meer van 'De valkuil van A/B-testen zien als een middel om de omzet te verhogen'
Meer of betere A/B-testen om sneller te groeien?
“Winnaars percentage”. Een cijfer dat zeer goed wordt bijgehouden door conversie optimalisatie teams. Het percentage A/B-testen met een significant positief effect op de conversie, ook wel de “winnende testen” genoemd.
Hoe belangrijk is dit percentage en moet dit omhoog of wil je vooral meer testen?
Het absoluut aantal winnaars
Laat ik beginnen met... » Lees meer van 'Meer of betere A/B-testen om sneller te groeien?'
5 lessen over het laten groeien van een experimenteercultuur
‘Alles wat je aandacht geeft, groeit’ is een uitspraak van Aristoteles waarmee hij verwoordt dat alles in de natuur potentie heeft. Zo is het voor mij ook met een experimenteercultuur. Veel succesvolle bedrijven experimenteren op grote schaal, maar ook zij begonnen met één experiment. Ik vertel je graag hoe ik... » Lees meer van '5 lessen over het laten groeien van een experimenteercultuur'
Hoe beleg je continue optimalisatie in een organisatie?
Bijna iedereen in een succesvolle organisatie zet dagelijks zijn schouders onder een beter product en onder betere marketing, waarbij in het achterhoofd de gewenste groei in marktaandeel en het juiste rendement per klant blijft meewegen. Noem het “conversion optimization”, noem het “customer experience optimization”, noem het “business optimization”. Feit is... » Lees meer van 'Hoe beleg je continue optimalisatie in een organisatie?'
A/B-test tools zijn Experience Optimization Platformen geworden
Sta je op het punt om een (nieuwe) A/B-test oplossing te kiezen? Wil je niet zelf iets ontwikkelen, maar software afnemen van een gespecialiseerde leverancier? Dan zul je merken dat A/B-test tools niet alleen meer A/B-testen. Het zijn Experience Optimization Platformen geworden. Van Optimizely tot Adobe, van ABtasty tot Kameleoon.
Het... » Lees meer van 'A/B-test tools zijn Experience Optimization Platformen geworden'
5 tips om met big data het meeste uit je online marketingstrategie te halen!
Hoe meer data over het online gedrag van je bezoekers, hoe meer online marketing kansen. Dat klinkt heel leuk en aardig, maar toch blijkt het steeds weer een kunst om van big data ‘small data’ te maken. Gelukkig kun je met een juiste online marketingstrategie de big data overzichtelijk houden.
Hoe... » Lees meer van '5 tips om met big data het meeste uit je online marketingstrategie te halen!'
Tips om een growth mindset te creëren in je organisatie
Er zijn veel uitdagingen bij het creëren van een growth mindset in een bedrijf als marketeer. Een van de grootste uitdagingen is dat de verschillende marketingteams op hun eigen eiland werken. Dit isolement maakt het moeilijk om samen te werken aan het creëren van een organisatiebrede datagedreven cultuur. Lees nu... » Lees meer van 'Tips om een growth mindset te creëren in je organisatie'