Je bezoeker: Wie is het?
Bezoekers, iedereen heeft ze, maar niemand weet exact wie ze allemaal zijn. Het zijn ongrijpbare getallen die komen en gaan. Een stukje Javascript wordt op een pagina uitgevoerd en wij denken een bezoeker op onze site te hebben. Hiephoi!
Veel bedrijven zijn op dit moment bezig met personalisatie, segmenten en... » Lees meer van 'Je bezoeker: Wie is het?'
E-mail Marketing deel 5: splitrun en verzendmoment
In het vorige artikel hebben we gezien waarom e-mail zo'n effectief marketingkanaal is. Het gemak waarmee je een persoonlijke boodschap op het juiste moment stuurt maakt het zo'n succesvol medium. In dit artikel bekijken we de voordelen van de transparantie van het medium.
Het ideale verzendmoment
Een goede voedingsbodem voor een stevige... » Lees meer van 'E-mail Marketing deel 5: splitrun en verzendmoment'
Next Gen Websites
Ik had onlangs het genoegen om naar een congres van Forrester te gaan in Londen. Het niveau was zeer hoog en de dagen werden gevuld door zeer interessante sprekers. Een van de onderzoeken van Forrester ging in op de next gen website. Wanneer we de huidige websites vergelijken met een... » Lees meer van 'Next Gen Websites'
E-mail Marketing deel 4: e-mail campagne
In de voorgaande artikelen heb ik de basis van e-mail marketing behandeld: van de abonnee database tot het afleveren van de mail in de inbox. In dit vierde deel gaan we aan de slag met een interessante case: het versturen van e-mail in een campagne binnen de reisbranche. Happy Home,... » Lees meer van 'E-mail Marketing deel 4: e-mail campagne'
Conversie attributie – heb ik er wat aan?
Conversie attributie is ´het juist toewijzen van de waarde van een conversie aan de verschillende bezoeken die aan de conversie vooraf gaan´. Conversie attributie is belangrijk om op de juiste manier de roi te berekenen van een marketingkanaal en op basis van de roi het marketingbudget eerlijk te verdelen over... » Lees meer van 'Conversie attributie – heb ik er wat aan?'
E-mail Marketing deel 3: abonnee database
In deel twee van deze serie artikelen over e-mail marketing heb ik uitgelegd hoe e-mail deliverability in elkaar steekt en welke techniek daarbij komt kijken. De kern van e-mail marketing en je deliverability is je abonnee database. Dit bestand moet gezond en zo 'rijk' mogelijk zijn. Hoe meer je weet... » Lees meer van 'E-mail Marketing deel 3: abonnee database'
Hoe Werkt Klantbehoud Bij Web Analytics Leveranciers?
De web analytics wereld is volop in beweging. Vandaag niet minder dan 3 persberichten: Google, Nedstat en Intellitracker.
Google is in de laatste 5 weken met maar liefsts 3 verbeteringen doorgekomen. Na de asynchrone monitoring van vorige week zijn daar deze week 3 features bijgekomen:
Annotaties: je kunt nu bij een grafiek... » Lees meer van 'Hoe Werkt Klantbehoud Bij Web Analytics Leveranciers?'
E-mail Marketing deel 2: deliverability
In het eerste deel van deze artikelenreeks over e-mail marketing gaf ik een introductie in dit boeiende medium. Nu bekend is wat open-, klik- en conversieratio's zijn duiken we deze keer in één van de grootste uitdagingen van e-mail marketing: het bereiken van de inbox.
Zoals wellicht bekend wordt e-mail via... » Lees meer van 'E-mail Marketing deel 2: deliverability'