‘Why performance matters: What you don’t know Can hurt’
´De relatie tussen website performance en omzet is niet langer te ontkennen´ zo vertelde O`reilly auteurs Alistair Croll en Sean Power. Deze Canadezen, die speciaal voor dit event naar Nederland zijn gekomen, zijn de schrijvers van het boek ´Complete Web Monitoring´ en van de internationale blog watchingwebsites.com.
De basis van... » Lees meer van '‘Why performance matters: What you don’t know Can hurt’'
Conversie optimalisatie begint met performance optimalisatie
De reguliere webanalisten.nl bezoekers zullen bij web performance al snel denken aan o.a. optimalisatie, conversie en marketing.
Deze onderwerpen komen inderdaad aan de orde, maar dan vanuit een hele andere invalshoek, namelijk: snelheid, beschikbaarheid en capaciteit.
12 (meer…) » Lees meer van 'Conversie optimalisatie begint met performance optimalisatie'
E-mail Marketing deel 1: een introductie
Dit is het eerste deel in een serie artikelen over e-mail marketing. Vanuit mijn rol als web consultant bij E-mark vertel ik jullie alles over dit zeer boeiende vakgebied. E-mail marketing is een beetje het ondergeschoven kindje wat betreft web analytics, naar mijn mening volledig onterecht. E-mail is als medium... » Lees meer van 'E-mail Marketing deel 1: een introductie'
Ontsla je contentmanager
Contentmanager is een onheilspellend woord. Want je zegt daarmee: onze website bestaat uit content, en wij managen die.
Helaas: je bezoekers komen niet voor content.
Je bezoekers (meer…) » Lees meer van 'Ontsla je contentmanager'
Hoe succesvol is webanalytics binnen jouw bedrijf?
Veel nationale en internationale webanalytics experts klagen vaak dat organisaties veels te weinig doen met webanalytics data. In een onderzoek in 2008 kwam Clickvalue erachter dat 72% van de respondenten vond dat webanalytics een grotere toegevoegde waarde kan hebben. Hoe kan dit? Welke factoren zijn van belang zijn voor het... » Lees meer van 'Hoe succesvol is webanalytics binnen jouw bedrijf?'
A/B en Multi Variatie Testen wordt snel mainstream
Eind oktober was weer het jaarlijkse Emetrics congres in Washington en daarbij is het ondertussen traditie geworden dat Google nieuwe ontwikkelingen rondom haar webanalyse software aankondigt. Overal op internet werd ruim de aandacht gegeven aan de 8 grote verbeteringen in Google Analytics. De op hetzelfde congres aangekondigde veranderingen in het... » Lees meer van 'A/B en Multi Variatie Testen wordt snel mainstream'
Verdien jij het om webanalist te zijn?
Dit artikel gaat over geld.
Avinash Kaushik bedacht ooit de 90/10 regel. Voor elke 10 euro die wordt geïnvesteerd in webanalytics software zou 90 euro geïnvesteerd moeten worden in mensen die met deze software werken. Een prachtige regel, maar leveren die 90 euro aan mensen en die 10 euro aan... » Lees meer van 'Verdien jij het om webanalist te zijn?'
Waarom meten web analyse pakketten zoveel details?
Afgelopen mei mocht ik een tijdje optrekken met Dennis Mortensen, voorafgaand aan het Webanalytics Congres. Eén van de onderwerpen die ter sprake kwam was "data pollution". Waar men tijdens de industriële revolutie nooit stil stond bij het feit dat dit in de toekomst grote vervuilingsproblemen met zich mee zou brengen,... » Lees meer van 'Waarom meten web analyse pakketten zoveel details?'