Webevangelist Avinash Kaushik aan het woord bij Google
Avinash Kaushik is de Analytics Evangelist van Google. Als voorloper/ trendsetter op het gebied van webanalytics is hij een belangrijke beïnvloeder binnen de webanalytics wereld. Deze maand komt Avinash Kaushik´s volgende boek uit, ´Web Analytics 2.0´. In Amerika gaf hij op de Google Analytics Summit een voorproefje op de inzichten... » Lees meer van 'Webevangelist Avinash Kaushik aan het woord bij Google'
Verslag Web Analytics Wednesday 7 oktober 2009
Op 7 oktober vond er weer een Web Analytics Wednesday plaats, ditmaal bij Tribal DDB. Hieronder een kort verslag van deze middag die werd gevuld met 2 sprekers; Filip Baardman, Ecommerce manager bij de Hotel Management Group en Petri Mertanen, voorzitter van de Finse Web Analytics Association en managing director... » Lees meer van 'Verslag Web Analytics Wednesday 7 oktober 2009'
CRM 2.0
Deze week las ik een interessante white paper over een onderzoek uitgevoerd door Econsultancy . Hierin werd onderzocht hoe volwassen de markt omgaat met het ´multichannel customer intelligence´ oftewel CRM 2.0.
Samenvatting white paper CRM 2.0
Voor het onderzoek werden meer dan 500 bedrijven gevraagd in hoeverre zij klantdata uit meedere kanalen... » Lees meer van 'CRM 2.0'
Top 20 webanalyse pakketten met beoordeling
In Duitsland is Idealobserver al enige tijd goed bezig met het in kaart brengen van alle features van nagenoeg alle web analytics pakketten.
De details van elk web analytics pakket (duitstalig)
Een overzicht van wie welk webanalyse pakket gebruikt in Duitsland (duitstalig)
Filter web analytics pakketten op functionaliteit (engelstalig)
PDF met uitleg van wat... » Lees meer van 'Top 20 webanalyse pakketten met beoordeling'
U vraagt, wij draaien; webanalisten of moderne controllers?
In een post van Jeroen Sijbom een aantal weken geleden hier op webanalisten.nl werd gediscussieerd over de toekomstige rol en naam van de webanalist. Het artikel en ook de reacties erop intrigeerde me en deden me terug denken aan het afgelopen Emetrics congres in Londen waar ik aanwezig was. Hier... » Lees meer van 'U vraagt, wij draaien; webanalisten of moderne controllers?'
De uitdaging van het verbeteren: klantgedrag kennis
Analisten zijn heel goed in staat om aan te geven waar een verbetering kan worden doorgevoerd en daarbij zal de betere analist ook prima kunnen aangeven wie de groep bezoekers is waarvoor de verbetering moet worden gemaakt (het "wat"). Interactie ontwerpers, visual designers en content specialisten kunnen alles verbeteren (het... » Lees meer van 'De uitdaging van het verbeteren: klantgedrag kennis'
Sentiment analyse om conversie verandering te verklaren
Op 10 augustus reageerde ik op dit weblog op een artikel van Reinout Wolfert: "Invloed van concurrentie en prijs". In dit artikel toont Reinout aan dat het belangrijk is om voor verklarende analyse over informatie te kunnen beschikken van de prijzen van jouw producten t.o.v. die van de concurrentie. Daarbij... » Lees meer van 'Sentiment analyse om conversie verandering te verklaren'
Optimaliseer URL´s voor Google
Website architectuur of de structuur van je website is erg belangrijk voor Google. Zeker als je goede scores wenst te behalen met specifieke trefwoorden & onderliggende pagina´s.
Google indexatie
Nieuwe inhoud wordt dagelijks gegenereerd. Google wordt geconfronteerd met bijna oneindige hoeveelheden inhoud die online beschikbaar zijn. Ondanks het groot aantal middelen en... » Lees meer van 'Optimaliseer URL´s voor Google'