Hoe lang nog webanalist?
Om de lezers en de auteurs van dit blog te prikkelen, geef ik mijn visie op de toekomst van webanalisten (ik heb het nu over het vak, niet over deze site). De vraag is wat mij betreft niet of er een toekomst is voor webanalisten, maar welke rol zij gaan... » Lees meer van 'Hoe lang nog webanalist?'
Testen: deel het succes!
Vanuit een analistenrol is testen op je website niet alleen heel nuttig, maar ook erg leuk om te doen. Methodologisch klopt alles en het is fact-based marketing, oftwel analisten smullen ervan. Het voorkomt ook nog eens discussie tussen vakgebieden. Niet de degene met de meeste macht of het grootste woord... » Lees meer van 'Testen: deel het succes!'
Behavioral Targeting: Hoe ver mag je gaan?
Gister las ik het artikel van Xaviera Ringeling op Contentgirls met de titel "Wehkamp belt naar je toe deze zomer". In dat artikel schrijft ze dat ze onlangs gebeld is door iemand van Wehkamp. De Wehkamp belde naar aanleiding van het klikgedrag van Xaviera op de site van Wehkamp.
Een... » Lees meer van 'Behavioral Targeting: Hoe ver mag je gaan?'
Google wil dat je meer verdient met AdSense
Google AdSense is voor veel bedrijven en webshops natuurlijk slechts een klein extraatje, een paar cent verdiensten die bovenop de eigen sales komen. Voor andere sites, vooral in de hobbysfeer, is AdSense een van de belangrijkste (zo niet de belangrijkste) bron van inkomsten.
Behalve de site-eigenaar is er nog een partij... » Lees meer van 'Google wil dat je meer verdient met AdSense'
Gedragsverschil in de ochtend, middag en avond
De afgelopen 2 uur heb ik van bijna 30 websites met een focus op verkoop van een dienst of product (ecommerce en leadgeneratie websites) bekeken wat de gemiddelde tijdsduur was van het bezoek in de ochtend (6.00 t/m 11.59), middag (12.00 t/m 17.59) en avond (18.00 - 23.59) tijdens de... » Lees meer van 'Gedragsverschil in de ochtend, middag en avond'
Tijd voor nieuwe webanalytics benchmark?
Verleden week (en vandaag) verscheen er op Marketingfacts een artikel van Mark de Bruin (marketing manager 9292ov) waarin hij zijn twijfel uitte over de Multiscope cijfers van Buienradar, Telegraaf, Nu.nl, ANWB en 9292ov.
In (via Twitter berichten) en onder het artikel ontstond een discussie over de betrouwbaarheid (en nut) van... » Lees meer van 'Tijd voor nieuwe webanalytics benchmark?'
Einde aan het poldermodel conversie pagina’s
Al enige jaren is het heel gewoon om een webpagina te ontwikkelen met verschillende op maat gemaakte landingspagina's. In den beginne hadden we 1 webpagina met 1 conversiepagina, maar al gaandeweg bleek dat we bezoekers beter konder servicen wanneer we op basis van voornamelijk herkomst van de bezoeker een pagina... » Lees meer van 'Einde aan het poldermodel conversie pagina’s'
Inzichten Design for Conversion 2009 – deel 2
In twee voorgaande artikelen van mede-bloggers Bas Noordermeer en Anemone Romme is al uitvoerig gesproken over de inhoud van het Design for Conversion 2009 event van afgelopen vrijdag. Een hectisch maar toch zeer inzichtelijke ervaring.
Terwijl ik de artikelen terug lees vraag ik me toch eerlijk af wat ik nog zou... » Lees meer van 'Inzichten Design for Conversion 2009 – deel 2'