Inzichten Design for Conversion 2009 – deel 1
Afgelopen vrijdag 12 juni waren Matthew Niederberger en ik vanuit Webanalisten.nl aanwezig op het losbandige en drukbezochte Design for Conversion in Amsterdam. Gedurende de dag werden vier interessante lezingen over online design en conversie optimalisatie afgewisseld met actieve sessies waarbij groepen van 6 á 7 deelnemers werkten aan één van... » Lees meer van 'Inzichten Design for Conversion 2009 – deel 1'
Video keynote Dennis Mortensen (web analytics congres)
Terwijl vandaag veel webanalisten aanwezig zijn op Design for Conversion in Amsterdam kunnen de thuisblijvers nadenken over de keynote van Dennis Mortensen zoals opgenomen op het Web analytics congres op 28 mei 2009. Meteen ook een mooi eindpunt aan de promtie de afgelopen weken op dit weblog voor deze Indextools... » Lees meer van 'Video keynote Dennis Mortensen (web analytics congres)'
Yahoo! Analytics – Dennis R. Mortensen
Dennis Mortensen, CEO van Yahoo Data Insights schreef met zijn boek "Yahoo Analytics" een uitgebreide handleiding voor het gebruik van de webanalyse tools die Yahoo aan haar adverteerders en partners aanbiedt.
Het was mijn bedoeling om met dit boek in de hand wat te gaan experimenteren met het mij nog onbekende... » Lees meer van 'Yahoo! Analytics – Dennis R. Mortensen'
Conversie is geen kwestie van geluk
´We staan aan het begin van een nieuwe levensstijl. Mensen zullen minder consumeren en ervaringen overstijgen de waarde van producten´, meent Eric Schaffer, ceo van Human Factors International. Hij pleit voor een online-omgeving die volledig is ingericht om klanten te overtuigen.
Het is geen verrassing dat de consument zich steeds meer... » Lees meer van 'Conversie is geen kwestie van geluk'
Binnenkort: recensie “Yahoo! Webanalytics” van Dennis Mortensen
Volgend op de keynote van Dennis Mortensen had ik de gelegenheid om even wat woorden met hem te wisselen. We spraken hierbij onder meer over zijn boek "Yahoo! Web Analytics", waarna ik hem liet weten dat ik dit boek graag zou doornemen om hier een paar stukjes over te schrijven.... » Lees meer van 'Binnenkort: recensie “Yahoo! Webanalytics” van Dennis Mortensen'
De plaats van Webanalytics in de organisatie
Tijdens het Web Analytics Congres 2009 was een half uur ingepland voor een drietal deskundigen die zouden vertellen over de plaats die Webanalytics in hun organisatie inneemt. Zoals wel vaker voorkomt, liep deze sessie enigszins uit. Maar in die tijd kwamen er wel drie geheel verschillende visies naar voren.
Aan het... » Lees meer van 'De plaats van Webanalytics in de organisatie'
Bedankpagina´s, meer dan het zwarte gat na de conversie.
Veel online conversies eindigen op de bedankpagina. Na een informatieaanvraag, aankoop in de webwinkel of een download van een whitepaper volgt een kale pagina met een korte statische tekst. De bezoeker beëindigt vervolgens zijn bezoek aan de website.
Een bedankpagina kan erg waardevol zijn. Een bezoeker heeft immers al een... » Lees meer van 'Bedankpagina´s, meer dan het zwarte gat na de conversie.'
Test dramatisch en doelgericht
Multivariate testing is een geweldige methode om te leren hoe je de conversie van je webpagina kunt verbeteren en dit ook in de praktijk brengen. Met de komst van Google Website Optimizer is de techniek voor een brede markt toegankelijk geworden. Bij grootschalig, niet begeleid gebruik ontstaat dan vanzelf verloren... » Lees meer van 'Test dramatisch en doelgericht'