Exclusief video interview met de Conversion Rate Experts

Vorige week vond in de Rai te Amsterdam de A4Uexpo plaats. Dit geslaagde en door heel Europe druk bezochte evenement voor de afilliate markt kende veel interessante sessie over onder anders zoekmachine optimalisatie, webanalytics en conversie optimalisatie. Nadat ik zelf in de ochtend een presentatie had gegeven over de koppeing... » Lees meer van 'Exclusief video interview met de Conversion Rate Experts'

De ene unieke bezoeker is de andere niet

De term unieke bezoekers heeft binnen de web analytics wereld al een tijd een vaste definitie: "Aantal unieke cookies welke een website hebben bezocht binnen een tijdsbereik" Deze definitie heeft zijn zwakke punten, ondermeer: Levensduur cookie beinvloedt de unieke bezoekersaantallen (korte levensduur kan geeft hogere aantallen unieke bezoekers) Indien meerdere mensen gebruik maken van dezelfde... » Lees meer van 'De ene unieke bezoeker is de andere niet'

SES Amsterdam Keynote: Wolter Tjeenk Willink (+video)

Namens het IAB en de tasforce search in het bijzonder, stond tijdens Search Engine Strategies Asmsterdam Wolter Tjeenk Willink op het podium om namens de taskforce een presentatie te geven over het selecteren van een zoekmachine marketing bureau. Webanalisten was mediapartner van het congres: in dit artikel de video opname... » Lees meer van 'SES Amsterdam Keynote: Wolter Tjeenk Willink (+video)'

SES Amsterdam keynote: Eduard Blacquière (+video)

Collega blogger Eduard Blacquière voerde in 2007 een onderzoek uit naar de stand van zaken van zoekmachine marketing in Nederland (PDF). Recentelijk maakte hij een update van dit onderzoek om deze informatie daarna te presenteren tijdens de opnening van Search Engine Strategies in Amsterdam. Webanalisten was mediapartner van het congres:... » Lees meer van 'SES Amsterdam keynote: Eduard Blacquière (+video)'

Eén persoon verantwoordelijk voor interpretatie webgedrag

Webanalyse is in de basis: het onderzoeken van webgedrag om te ontdekken wat de kenmerken en redenen van dit gedrag zijn. Dit is vanzelfsprekend meer dan alleen rapporteren over webbezoek cijfers. Er moet worden vertaald wat de cijfers eigenlijk vertellen. Welke trends zijn er waarneembaar en waarom neemt iets toe... » Lees meer van 'Eén persoon verantwoordelijk voor interpretatie webgedrag'