SES Amsterdam Keynote: Anne Kennedy (+video)
Hoe gaan je potentiële kanten je vinden wanneer ze dat in de toekomst niet meer via Google gaan doen? Anne Kennedy had de closing kenote op SES Amsterdam. Haar spiegel met de toekomst loopt langs video, mobile, social networks en twitter in het bijzonder. Webanalisten was mediapartner van het congres:... » Lees meer van 'SES Amsterdam Keynote: Anne Kennedy (+video)'
Mark Berendsen (Google): Developments in Search (+video)
17 maart in Hotel Krasnapolsky vond het SES Amsterdam congres plaats. Een interessante dag met verschillende parralelsessies en keynote speakers. Een van deze keynote speakers was Mark Berendsen de industry leader agencies bij Google (en columnist bij adformatie). (meer…) » Lees meer van 'Mark Berendsen (Google): Developments in Search (+video)'
Webanalytics voor (door) de echte amateur
Jeroen heeft nooit iets over websites, webdesign of internet op school geleerd, maar heeft aan de hand van internetartikelen langzaam maar zeker geleerd om acceptabel uitziende sites online te zetten. Dit artikel beschrijft de eerste poging die hij deed om wat inzicht in het verkeer van zijn site te krijgen
Meten... » Lees meer van 'Webanalytics voor (door) de echte amateur'
SEO-copywriting kost conversie
Kijk uit met SEO-copywriting.
Die les kun je leren uit een verrassende A/B-test van titels boven een landingspagina.
De test is gedraaid met 2 verschillende paginatitels. Een titel met daarin 2 keer een SEO-zoekwoordcombinatie van 4 woorden, en een meer persuasieve, verleidelijke titel met daarin maar 1 keer de zoekwoordcombinatie.
De verleidelijke titel converteerde 200%... » Lees meer van 'SEO-copywriting kost conversie'
Marissa Mayer: The Future Of Search
Charlie Rose interviewde Marissa Mayer (33), de vice president van Google. De titel op Techcrunch deed vermoeden dat het gesprek van een uur zou gaan over de 'future of Google' en de 'future of search'. Helaas ging het voornamelijk over het eerste. Het leek mij wel leuk om een paar... » Lees meer van 'Marissa Mayer: The Future Of Search'
Vier onbruikbare metrics?
Vier onbruikbare metrics
Vorige week weer een heerlijk artikel gelezen van Avinash Kaushik. Dus voordat ik van plagiaat wordt beschuldigd vermeld ik dat zijn artikel de bron is en waarbij ik een weerslag zal geven van het artikel en aanvullen met eigen ervaringen (onderstaande afbeeldingen zijn gemaakt in Speedtrap, onze web... » Lees meer van 'Vier onbruikbare metrics?'
Optimaliseer van voor naar achter naar voor?
Jouw online kanaal heeft eindconversiepunten, bijvoorbeeld het daadwerkelijk bevestigen van de aankoop van een boek door een bezoeker. Een belangrijk deel van het verbeteren van de resultaten van het online kanaal zit in het zorgen dat, zoals in dit voorbeeld, het aantal aankopen omhoog gaan. Hiervoor heb je 3 middelen:
... » Lees meer van 'Optimaliseer van voor naar achter naar voor?'
Realtime email optimalisatie
Op 21 januari was ik op de Webwinkel Vakdagen in de Jaarbeurs te Utrecht. Daar werd ik blij verrast door het bedrijf 8seconds. Een Belgische onderneming die zich bezig houdt met het optimaliseren van websites en email. Websites optimaliseren is hier, op webanalisten.nl, al vaak aan bod geweest. Emails optimaliseren... » Lees meer van 'Realtime email optimalisatie'