Wees niet te dwingend en test je ingevingen uit!
Vorige week gaf ik een presentatie op het besloten "conversie 2.0" klant evenement van Nedstat, Backbase en OrangeValley (disclaimer: de laatste is het bedrijf waar ik me vele uren per dag voor inspan). Mijn presentatie (slides hier te bekijken en downloaden) gaf een belichting van inzichten halen uit praktijkervaring en... » Lees meer van 'Wees niet te dwingend en test je ingevingen uit!'
SEO Teksten Schrijven = Fatsoenlijke Teksten Schrijven (+ alle tips)
Joost de Valk sprak op 5 februari over Search Engine Optimization (SEO teksten schrijven). Geen technisch verhaal, een stuk historie, een stuk advies, een paar goede voorbeelden en een prachtige conclusie: we kunnen weer 'normaal' gaan schrijven, ook voor zoekmachines. Zoekmachines / Search Engines (lees Google) worden steeds slimmer waar... » Lees meer van 'SEO Teksten Schrijven = Fatsoenlijke Teksten Schrijven (+ alle tips)'
De plek van de webanalist
Webanalyse is het nieuwe zwart. Waar tot voor kort iedereen met een beetje van zichzelf en een beetje van Nedstat de statistieken van websites in de gaten hield, is er rondom dit fenomeen zowaar een nieuw vakgebied ontstaan. En natuurlijk doen de webanalisten van nu veel meer dan de Nedstat-staarders... » Lees meer van 'De plek van de webanalist'
In 12 maanden naar webanalytics succes
Het nieuwe jaar is begonnen, tijd om met de jaarplanning in de hand de weg naar succes te bewandelen. Tenminste? Enige idee hoe je binnen jouw organisatie het bestaansrecht van webanalytics gaat aantonen de komende 12 maanden? Eric T. Peterson hield eerder dit jaar in Brussel een presentatie genaamd "Why... » Lees meer van 'In 12 maanden naar webanalytics succes'
Onthoud wat je doet en hoort
Ik ben vergeetachtig. Dat maakt het vak van webanalist soms lastig. Je krijgt vragen over grafieken, analyses en data die je moeilijk kunt verklaren. Was het omdat er een campagne was? Stonden we in de Spits? Was er een affiliate die extreem actief was? Een prijs verlaging/verhoging? Een wijziging op... » Lees meer van 'Onthoud wat je doet en hoort'
Webanalytics Wednesday: Van Meten, naar Testen, naar … ?
Woensdag 19 november, tijdens de Webanalytics Wednesday bij Netsociety, mocht ik een presentatie houden namens SNS Bank. De slides van deze presentatie zijn hieronder te bekijken. Tijdens mijn presentatie vertelde ik wat ik bij SNS Bank geleerd had met betrekking tot webanalytics en testing. Ook besprak ik de next step... » Lees meer van 'Webanalytics Wednesday: Van Meten, naar Testen, naar … ?'
Web Analytics vaak nog in een silo
Integratie van web analytics met andere marketing- en webdata komt zelden voor.
Dat is één van de conclusies uit het web analytics onderzoek dat ClickValue heeft uitgevoerd in samenwerking met Marketingfacts en WebAnalyticsFacts.
Deze constatering uit het onderzoek bevestigt het beeld dat Web Analytics data zich veelal in een silo bevindt naast... » Lees meer van 'Web Analytics vaak nog in een silo'
Webanalist… it´s a dirty job!
´Hoe betrouwbaar is die data?´ ´En klopt dat wel?´ Vaak de eerste vragen die vanuit de organisatie aan de webanalist worden gesteld over gerapporteerde websitestatistieken. Niet de vragen over de gevonden inzichten waarop we eigenlijk zaten te wachten. En als we dan eerlijk antwoorden, dan moeten we eigenlijk erkennen dat de verzamelde... » Lees meer van 'Webanalist… it´s a dirty job!'