Tracking Opt Out
Dennis Mortensen postte vorige week een erg interessant stukje waarin hij bekend maakte dat Yahoo! Analytics voortaan van al zijn gebruikers eist dat ze:
aangeven gebruik te maken van web analytics, en dat ze dat doen met Yahoo! analytics
dat ze in hun privacy policy een opt-out link aanbieden, die... » Lees meer van 'Tracking Opt Out'
Ook niet aangeklikte content draagt bij aan meer conversie
Op dit moment is de web analytics wednesday aan de gang. Ik zit te luisteren naar de presentatie van webanalisten.nl collega Reinout Wolfert. Ik hoop dat hij de hele presentatie nog online zet en de discussie over het feit op je een puur webanalytics pakket nog wel nodig hebt in... » Lees meer van 'Ook niet aangeklikte content draagt bij aan meer conversie'
Eenvoudig metadata generen voor content sites en blogs
Een goed werkende methode om bezoekers van je content website meer relevantie te bieden en daardoor meer te binden is het tonen van gerelateerde content. De "soortgelijke artikelen" linkjes bij een artikel op een nieuws website of weblog.
Probleem bij het activeren hiervan is dat oudere content vaak niet voorzien is... » Lees meer van 'Eenvoudig metadata generen voor content sites en blogs'
Webanalytics pakketten moeten rapporteren over hun impact
We hebben de mond vol van het feit dat de kunst van webanalytics gelijk is aan het genereren van inzichten uit een berg data en zorgen dat deze inzichten worden benut en leiden tot een betere beleving of meer conversie op de website. Op zich is dit goed meetbaar. Over... » Lees meer van 'Webanalytics pakketten moeten rapporteren over hun impact'
Verwelkom bezoekers op basis van herkomst?
Afgelopen week was ik op zoek naar een plugin voor Wordpress (het platform waarop deze website draait) om bezoekers van artikelen via Google extra te wijzen op onze rss feed. De plugin die ik vond "WP Greet Box" voldoet aan deze wens, maar gaat ook nog een stap verder. Elke... » Lees meer van 'Verwelkom bezoekers op basis van herkomst?'
Iedereen moet weten wat je doet (Content)
Sinds het ontstaan van het world wide web wordt er gemeten, geanalyseerd en getest. Dat gebeurde in het verleden niet op de manier zoals wij dat nu doen. De pakketten, methoden en technieken van vandaag de dag stellen webanalisten in staat om steeds sneller, vaker en beter testen uit te... » Lees meer van 'Iedereen moet weten wat je doet (Content)'
Welke externe factoren beïnvloeden de online conversie?
Website conversie percentages worden niet alleen beïnvloed door datgene wat allemaal online door jouw invloed wordt veranderd. Jouw bezoekers komen met een aanzienlijke bagage terecht op jouw website. Deze baggage beïnvloedt de conversiepercentages aanzienlijk. Dan doel ik niet op de herkomst of het profiel van de bezoeker, maar op alle... » Lees meer van 'Welke externe factoren beïnvloeden de online conversie?'
KPI voorbeelden: zonder percentages meer impact?
Om de online business te monitoren wordt er meer en meer gebruik gemaakt van dashboards. Overzichtsschermen met daarop een aantal "meters" die aangeven hoe alles er voorstaat. De getoonde waarden zijn KPI's: Key Performance Indicators. Deze waarden zijn voor een groot deel percentages. Het aantal bezoekers dat een product koopt... » Lees meer van 'KPI voorbeelden: zonder percentages meer impact?'