Tracking Opt Out

Dennis Mortensen postte vorige week een erg interessant stukje waarin hij bekend maakte dat Yahoo! Analytics voortaan van al zijn gebruikers eist dat ze: aangeven gebruik te maken van web analytics, en dat ze dat doen met Yahoo! analytics dat ze in hun privacy policy een opt-out link aanbieden, die... » Lees meer van 'Tracking Opt Out'

Welke externe factoren beïnvloeden de online conversie?

Website conversie percentages worden niet alleen beïnvloed door datgene wat allemaal online door jouw invloed wordt veranderd. Jouw bezoekers komen met een aanzienlijke bagage terecht op jouw website. Deze baggage beïnvloedt de conversiepercentages aanzienlijk. Dan doel ik niet op de herkomst of het profiel van de bezoeker, maar op alle... » Lees meer van 'Welke externe factoren beïnvloeden de online conversie?'

KPI voorbeelden: zonder percentages meer impact?

Om de online business te monitoren wordt er meer en meer gebruik gemaakt van dashboards. Overzichtsschermen met daarop een aantal "meters" die aangeven hoe alles er voorstaat. De getoonde waarden zijn KPI's: Key Performance Indicators. Deze waarden zijn voor een groot deel percentages. Het aantal bezoekers dat een product koopt... » Lees meer van 'KPI voorbeelden: zonder percentages meer impact?'