Realtime Webanalytics
Realtime is een mooi woord, maar wat is realtime eigenlijk? Voor mij is realtime écht 'nu', wat nu gebeurt is realtime. Niet alle webanalyticspakketten kunnen hun data en rapporten in realtime presenteren. Neem bijvoorbeeld Google Analytics, daar kan ik niet zien wie er nu op mijn site is, wat er... » Lees meer van 'Realtime Webanalytics'
De Online Middelen Matrix
Binnen ons vak zijn we steeds op zoek naar nieuwe inzichten die ons helpen de online strategie in te vullen. De uitdaging is om de organisatie te voeden met informatie welke uiteindelijk resulteert in kennis en actie. In de quest hierna zijn we gekomen tot een model die we graag... » Lees meer van 'De Online Middelen Matrix'
Persuasive marketing antwoorden van BJ Fogg (Stanford)
BJ Fogg is door Standford University al 10 jaar geleden geprezen voor zijn onderzoek over hoe computers het gedrag en de houding van mensen kunnen beïnvloeden. Dit leidde tot de oprichting van het Stanford Pursuasive Technology Lab, waar hij zich nu nog mee bezighoudt. BJ is één van de gerenommeerde... » Lees meer van 'Persuasive marketing antwoorden van BJ Fogg (Stanford)'
Conversie optimalisatie inzichten van Andrew Chak
Andrew Chak was 1 van de keynote sprekers op het design for conversion congres afgelopen maand. Op webanalisten.nl verscheen reeds een verslag van zijn keynote inclusief de slides. De video mogen we helaas niet plaatsen vanwege het feit dat er veel usability onderzoeks beelden zijn getoond van mensen die nooit... » Lees meer van 'Conversie optimalisatie inzichten van Andrew Chak'
Meet-weters
´Cijfers zeggen alles´, zei laatst een verdwaald schaap tegen mij. Het was tijdens een workshop voor een multivariatietest, waarbij we met z´n allen moesten bedenken welke variaties we gingen testen. De pagina die eraan zou moeten geloven was een uitlogpagina. Zelfs Stevie Wonder kon zien dat deze pagina 1. extreem... » Lees meer van 'Meet-weters'
Design for Conversion: Steve Jackson (+video & slides)
Vrijdag 19 september was ik aanwezig op de 1e editie van Design for Conversion in de lichtboot in Amsterdam, een innovatieve locatie voor een innovatief congres. De 2e keynote presentatie op Design for Conversion was van Steve Jackson, Senior consultant analytics bij Satama en voorzitter van de internationale WAA. Zie... » Lees meer van 'Design for Conversion: Steve Jackson (+video & slides)'
Alleen maar kunnen bestellen met een account…
Ik was afgelopen dagen bezig met een expert review van de ecommerce shop van een groot internationaal merk. In de loop der jaren bouw je meer en meer ervaring op en weet je goed waar naar te kijken, maar begrijp je ook steeds meer de reden / het waarom van... » Lees meer van 'Alleen maar kunnen bestellen met een account…'
Veel cijfers over scroll-gedrag en “beneden de vouw” kijkers
Al eerder schreef ik over clicktale. Een tool die op webanalisten.nl af en toe gebruikt wordt om inzicht te krijgen in scroll- en klikgedrag en het gebruik van formulieren. Hoewel clicktale, los van het formulieren gedeelte, nog niet uitblinkt in geaggregeerde analyse (het duidelijk maken wat nu de inzichten zijn... » Lees meer van 'Veel cijfers over scroll-gedrag en “beneden de vouw” kijkers'