Bestaat conversie zonder loyaliteit?
Afgelopen vrijdag was er een bijeenkomst van alle Design for Conversion teamcaptains. Tijdens deze sessie werden de cases voor de conferentie besproken. Daar sprak heel heel heel kort met Ruben Timmerman, maar kwam er wel een interessante vraag ter sprake. De vraag was: "Hoe kan je conversie optimaliseren zonder dat... » Lees meer van 'Bestaat conversie zonder loyaliteit?'
Kredietcrisis verandert online (shop) gedrag
Voor een goede conversie vertel je mensen precies wat ze willen horen. Mooi voorbeeld werd mij een tijdje geleden door een bevriende seo-expert vertelt: de kredietcrisis maakt me rijk; ik adverteer op die term bij zoekmachines met daarbij de teksten in de trant van: "Krediet crisis in aantocht: Geld nodig?... » Lees meer van 'Kredietcrisis verandert online (shop) gedrag'
Altijd blijven optimaliseren
Conversie optimalisatie is niet iets dat je even een keer uitvoert om daarna achterover te gaan leunen. Zodra je basis website goed is en je gaat starten met optimalisatie, doe je er goed aan je te realiseren dat je altijd moet blijven optimaliseren. Dit geldt niet alleen voor de grote... » Lees meer van 'Altijd blijven optimaliseren'
Hoe het niet moet…
Het is makkelijk en het is goedkoop om met praktijkvoorbeelden te komen hoe het niet moet. Liever geef ik aan wat er op welke website heel goed gebeurt in het kader van conversie optimalisatie, maar toch wil ik je deze homepagemelding van ringlever openhaarden niet onthouden. Een slechtere conversiebreker kun... » Lees meer van 'Hoe het niet moet…'
Het einde van de klassieke landingspagina?
Heb je je weleens afgevraagd waarom zoveel wordt geschreven over een landingspagina? Waarschijnlijk omdat het zo verrekte lastig is een goede conversie te behalen.
Het nadeel van de klassieke landingspagina, zoals we haar kennen, is dat er een nieuw venster voor wordt geopend. Dit kost tijd en verstoort de "flow" behoorlijk... » Lees meer van 'Het einde van de klassieke landingspagina?'
The War of the Roses
Op het weblog Grokdotcom van onder andere Bryan Eisenberg staat elke maand de top 10 online retailers by conversion rate. De top 10 heeft altijd ongelooflijke hoge conversieratio´s. In de top 4 van juni staan 3 online bloemensites:
Proflowers.com 28,40%
Office depot ... » Lees meer van 'The War of the Roses'
Wat zijn de redenen om niet te testen?
76% van de online retailers test niet, zo blijkt uit onderzoek dat gedaan is door Internet Retailer. Dit is apart aangezien de website die je live hebt staan nooit de beste website is. Door middel van testing, bijvoorbeeld met een a/b of multi variatie test, kan je steeds meer toewerken... » Lees meer van 'Wat zijn de redenen om niet te testen?'
Vijf punten om een (betere) webanalist te worden
Je kunt veel doen om een (betere) webanalist te worden, boeken lezen, cursussen volgen, websites bijhouden (zoals deze) en veel met je pakket werken. In de basis heb je als webanalist een voordeel als je over enkele vaardigheden beschikt en als je bepaalde specifieke kennis hebt. Deze kennis en vaardigheden... » Lees meer van 'Vijf punten om een (betere) webanalist te worden'