Investeren in zoeken zinvol?
Afgelopen 2 weken heb ik een onderzoek / test gedaan met het zoeken binnen een website.
Investeren in je interne zoekmachine, wat levert dat nou daadwerkelijk op, dat was de uiteindelijke vraag? Zoeken kon men altijd al wel, maar extra investeren om het zoekproces verder te verbeteren kwam eigenlijk nooit ter... » Lees meer van 'Investeren in zoeken zinvol?'
Mooi webdesign met goede conversie
Eind vorig jaar verscheen het boek Web design and ROI "Turning Browsers into Buyers & Prospects into Leads" door de mensen achter closed loop marketing. Een aan te raden boek dat de crossover maakt tussen conversie optimalisatie en mooi website design (lees hier de PDF met de eerste 5 pagina's... » Lees meer van 'Mooi webdesign met goede conversie'
Welke verschillende typen websitebezoekers zijn er?
Elke website heeft verschillende typen bezoekers. Het is interessant om te weten welke typen bezoekers er zijn en wat ze op je website doen. Brandt Dainow geeft op ThinkMetrics.com een aardige onderverdeling in typen bezoekers en hun (koop)gedrag. Ik zal deze typen bezoekers behandelen en aangeven waarom het goed is... » Lees meer van 'Welke verschillende typen websitebezoekers zijn er?'
Van analyticspakket wisselen, zonder ontslagen te worden
Wanneer je van web analytics pakket gaat wisselen is het noodzakelijk om stil te staan bij de consequenties die dit heeft voor de data die je rapporteert en analyseert. Ian Lurie heeft ervaring waar het gaat om het veranderen van analyticspakket en hij laat zien waar je rekening mee moet... » Lees meer van 'Van analyticspakket wisselen, zonder ontslagen te worden'
De 7 gewoonten van succesvolle webanalisten
Webanalyse, of nee, het omzetten van de data uit analyse naar inzichten en acties, is mensenwerk. Je zoektocht naar deze mensen start je natuurlijk via webanalisten.nl vacatures, maar wie zoek je eigenlijk? Het leek het mij verstandig om eens stil te staan bij het ideale profiel van de webanalist /... » Lees meer van 'De 7 gewoonten van succesvolle webanalisten'
Let op de klant, niet op de sessie
Een online-aankoop is vaak het resultaat van een aantal bezoeken aan de website. Meerdere onlinemarketinginstrumenten spelen daarbij een rol. De kosten van onlinemarketing moeten daarom op klantniveau worden bepaald en niet op sessieniveau.
Voorbeeld: Bij het surfen op internet stuit u op een banner van Transavia.com waarbij aanbiedingen voor vluchten naar... » Lees meer van 'Let op de klant, niet op de sessie'
Vergeet de kwalitatieve data niet bij weboptimalisatie
Je kunt heel veel meten, maar zoals al vaker aangegeven geeft dat niet het inzicht van wat de bezoeker vindt van jouw webdiensten, slechts wat hij doet op jouw webpagina. Analyse zorgt voor kwantitatieve informatie. De andere zijde is de kwalitatieve informatie, "de stem van de klant". 1 op 1... » Lees meer van 'Vergeet de kwalitatieve data niet bij weboptimalisatie'
Gebruik personalisatie mogelijkheden niet onnodig!
We slaan steeds meer persoonlijke informatie op van onze website bezoekers, onze klanten. We weten waar ze vandaan kwamen, welke zoekwoorden werden gebruikt, welke pagina's worden bekeken en hoe lang, wat er wordt getypt in input velden en zodra men klant is / zich heeft geregegistreerd, ook veel persoonsgegevens. Targeting... » Lees meer van 'Gebruik personalisatie mogelijkheden niet onnodig!'