Internet beïnvloedt mensen bijna twee keer zoveel dan TV
Internet heeft bijna twee keer zoveel invloed bij consumenten, wanneer zij beslissingen moeten nemen, dan TV heeft in de UK, Duitsland en Frankrijk. Dit blijkt uit de Digital Influence Index (DII), een studie die zich richt op de consumptie van medie en online gedrag, uitgevoerd door Fleishman-Hillard en Harris Interactive.
In... » Lees meer van 'Internet beïnvloedt mensen bijna twee keer zoveel dan TV'
Seth’s magic of low-hanging fruit
Seth Godin beschreef onlangs een leuke theorie die ook gebruikt kan worden binnen web analytics. Om zijn theorie uit te leggen gebruikt hij het volgende voorbeeld:
Stel dat de helft van alle auto's in Nederland 10 km op 1 liter benzine rijden (10/1) en de andere helft 40 km op... » Lees meer van 'Seth’s magic of low-hanging fruit'
Verdieping vertroebelt zicht op verbeteringen
´Gaat die web analytics ons nou iets opleveren?´
Als dienstverlener op het gebied van web analytics krijg ik deze vraag nogal eens voor mijn kiezen. En ik moet eerlijk toegeven, de vraag is lastig te beantwoorden. Niet zelden kom ik verder dan het antwoord...´dat hangt ervan af.´
Web Analytics heeft natuurlijk een... » Lees meer van 'Verdieping vertroebelt zicht op verbeteringen'
Datamining haalt funneldenken onderuit
In de offline kanalen begint het besef door te dringen dat klanten zich vaak volkomen irrationeel en onlogisch gedragen. Slechts 50% van de consumenten blijkt bijvoorbeeld een folder van voor naar achter door te nemen, de andere 50% neemt de folder van achter naar voor door. Om de aandacht van... » Lees meer van 'Datamining haalt funneldenken onderuit'
Waar wordt je web analytics data beheerd? (2)
Vaak worden pagina's in een web analytics pakket opgeslagen aan de hand van de page title van de pagina. Deze page title wordt in het stukje javascript meegestuurd naar het analytics pakket, of wordt automatisch uit de broncode van de pagina gefilterd. Dit is prachtig, want hierdoor weet je precies... » Lees meer van 'Waar wordt je web analytics data beheerd? (2)'
Waar wordt je web analytics data beheerd? (1)
In de afgelopen dagen heb ik een aantal web analytics leveranciers/resellers gesproken over hun web analytics pakketten. De pakketten kunnen meestal in de basis hetzelfde en pieken op verschillende gebieden uit, bijvoorbeeld in de presentatie van informatie of het (open) datamodel. Wat mij opvalt is dat er veelal niet lang... » Lees meer van 'Waar wordt je web analytics data beheerd? (1)'
Avinash Kaushik video interview
Na afloop van zijn keynote op het web analytics congres in Maarssen op 29 mei 2008 (zie hier de video van de keynote), had ik het genoegen om webanalytics 2.0 guru Avinash Kaushik te mogen interviewen. Na audio interviews door Eduard Blacquière en Joost de Valk, mocht ik, gefilmd door... » Lees meer van 'Avinash Kaushik video interview'
Kijk verder dan je campagne lang is
Online marketing is in relatief korte tijd voor veel bedrijven een belangrijk wervingskanaal geworden. Daar waar veel offline direct marketinginstrumenten al jarenlang te maken hebben met dalende responscijfers, neemt online alleen maar toe.
Online marketing is waar iedere DM-er altijd van heeft gedroomd. Niet alleen kunnen nu bewegende beelden op de... » Lees meer van 'Kijk verder dan je campagne lang is'