Een roadmap voor je Duitse internet marketing strategie [casestudie]
Ben je van plan om de Duitse markt te gaan veroveren? Of ben je wellicht al actief in Duitsland, maar heb je nog niet gedacht aan je Duitse internet marketing strategie ? In beide gevallen kan deze casestudie van CF Kunststofprofielen helpen, hierna te noemen “CF”.
De case
Laat ik je allereerst... » Lees meer van 'Een roadmap voor je Duitse internet marketing strategie [casestudie]'
Storytelling via website content
‘Storytelling’, weer zo’n hippe benaming voor een flitsende marketing trend. Maar wel eentje die scoort én nodig is om een blijvende indruk achter te laten. Storytelling is namelijk als kunst: subjectief, emotioneel en divers. Het zijn eeuwenoude ingrediënten die nog altijd blijken te werken. En vooral anno 2016. De tijd... » Lees meer van 'Storytelling via website content'
5 fouten om te vermijden als je succesvol je data wilt besturen
Een nieuwe term die recent in ons vakgebied is gekomen is data governance, of data bestuur. Maar wat is het nu, en hoe verschilt het van bijvoorbeeld data management of data warehousing? Is het slechts een nieuw buzzword dat over zal waaien, of een nieuwe trend? Volgens Jason Parms is het de nieuwe toekomst, en... » Lees meer van '5 fouten om te vermijden als je succesvol je data wilt besturen'
5 must-have dataweergaves in Google Analytics
Google Analytics maakt het mogelijk om verschillende dataweergaves (profielen) op te zetten binnen een account. Dit is een must om relevante, betrouwbare data te verzamelen als ook om meer inzichten uit je data te kunnen halen.
In de laatste 10 jaar heb ik een diversiteit van bedrijven mogen assisteren bij het... » Lees meer van '5 must-have dataweergaves in Google Analytics'
Geef je iedereen toegang tot je analyticspakket, of toch niet?
Bij veel organisaties is het een probleem om ervoor te zorgen dat iedereen toegang / inzicht krijgt in voor hem relevante data. Analisten willen graag de hele organisatie goed informeren omdat ze vinden dat er betere beslissingen genomen worden wanneer deze gebaseerd zijn op data, in plaats van op ‘een... » Lees meer van 'Geef je iedereen toegang tot je analyticspakket, of toch niet?'
Bereik een optimalisatiecultuur: Groeien en vooruitstrevend zijn
Optimaliseren is zwaar werk en niet alleen voor de conversie optimalisatie specialist of het optimalisatie team. Optimaliseren en testen moet door de gehele organisatie worden gedragen en worden uitgevoerd om het bedrijf echt te laten groeien. Dan heb je een optimalisatiecultuur. Daar moet je naar streven om vooruitstrevend te worden.
De samenvatting... » Lees meer van 'Bereik een optimalisatiecultuur: Groeien en vooruitstrevend zijn'
Wil jij experimenteren ook in je bedrijfs DNA krijgen?
De afgelopen maanden heb ik veel kunnen spreken met medewerkers van bedrijven waar een experimenteren echt in de bedrijfs DNA zit. Snelgroeiende bedrijven met een cultuur waar enerzijds veel ruimte is voor nieuwe ideeën en anderzijds elke ontwikkeling wordt getoetst. Denk aan Booking, Porch, Skyscanner en Zalando. Wat doen zij... » Lees meer van 'Wil jij experimenteren ook in je bedrijfs DNA krijgen?'
Customer experience staat centraal bij digitale transformatie
Adobe zegt altijd te luisteren naar hun klanten en zodoende heeft Adobe de laatste vijf jaar een digitale transformatie meegemaakt. Termen als user experience, creativiteit en merkervaring vallen. Adobe wil één consistente workflow en ervaring voor hun klanten creëren zodat (digitale) marketing en user experience (verschillende devices, kanalen en touchpoints)... » Lees meer van 'Customer experience staat centraal bij digitale transformatie'