Wat is een goed optimalisatiedoel?
Optimaliseren (van usability-onderzoek tot aan A/B-testen) start bij het definiëren van de juiste optimalisatiedoelen. Wat bepaalt het succes? Wanneer is het een succes? Daar moet later goed antwoord op kunnen geven. Niet elk doel op je website, in je app of in je nieuwsbrief is geschikt en daar worden nog wel... » Lees meer van 'Wat is een goed optimalisatiedoel?'
Adverteren op je merknaam in de zoekmachines? 4 redenen waarom.
Het is een eeuwenoude discussie: of je moet adverteren op je eigen merknaam bij een Google AdWords-campagne of BingAds-campagne. Ik kreeg de vraag afgelopen week ook weer van een klant. ‘Ik ga toch niet betalen als ze me toch al via mijn merknaam weten te vinden’, was zijn reactie. Wat... » Lees meer van 'Adverteren op je merknaam in de zoekmachines? 4 redenen waarom.'
4 veel voorkomende fouten die data-gedreven beslissingen terughouden
Data is meer dan slechts feiten en cijfers. Data analyse kan de bottom line van je bedrijf beïnvloeden. Je teamleden wijken misschien af van je plannen, maar met de juiste cijferonderbouwing kan je ze altijd weer op het rechte spoor krijgen.
Om je te helpen voorkomen dat er binnen jouw bedrijf fouten worden... » Lees meer van '4 veel voorkomende fouten die data-gedreven beslissingen terughouden'
Structureel werken aan verbeterde conversies met VerifyApp
Seats2Meet heeft de afgelopen paar maanden gewerkt aan een usability-aanpak. Deze aanpak deelde zij tijdens Emerce Conversion 2015 met ons.
Zij hadden een nogal verouderde website, ook nog niet responsive, dus zij wilde graag naar innovatie toe werken. Hoe pakt Seats2Meet dit aan met een klein team?
Ze begonnen met een usability... » Lees meer van 'Structureel werken aan verbeterde conversies met VerifyApp'
Test je online media-inzet
Wie serieus bezig is met het online kanaal kent de principes van conversieoptimalisatie. Het uitvoeren van (A/B) testen is gesneden koek. Een stap verder in het bedrijven van serieuze online marketing is goed inzicht in jouw online media-inzet en in wat dit jouw bedrijf oplevert.
Vaak wordt bij het inzichtelijk krijgen... » Lees meer van 'Test je online media-inzet'
De gouden conversiegrens
Alle grote e-commerce spelers hebben een conversie optimalisatie programma. Zij A/B-testen continu aanpassingen aan hun websites en apps. Het doel hierbij is enerzijds de conversie direct te verbeteren en anderzijds te leren welk soort interactie met bezoekers wel effectief is en welke niet.
De grote e-commerce spelers hebben veel bezoekers, veel... » Lees meer van 'De gouden conversiegrens'
Deze strategie, waardoor je echt effectief gaat A/B-testen, gebruik je vast nog niet
Dé manier om een goede test te draaien, te analyseren en te begrijpen is testen met strategieën i.p.v. testen met losse elementen op je landingspagina. Zo.... Dit is eigenlijk al de kern van mijn verhaal. Test je strategie, want conversie-optimalisatie heeft een duidelijke strategie nodig. Dit alles gebaseerd op je doelgroep... » Lees meer van 'Deze strategie, waardoor je echt effectief gaat A/B-testen, gebruik je vast nog niet'
Neem ik de Webanalist of tóch de Data Scientist?
Sommige keuzes in het leven zijn vrij simpel: als je auto kapot is ga je naar de garage, als je kat een splinter in z'n poot heeft ga je naar de dierenarts en voor een nieuwe harde schijf ga je naar de computerwinkel. Maar wat nu als deze keuze niet... » Lees meer van 'Neem ik de Webanalist of tóch de Data Scientist?'