3 vragen die helpen je gezichtsveld te verbreden
Wij, mensen die dagelijks bezig zijn met het online kanaal, zijn kanjers in het optimaliseren van dit kanaal. We testen wat de beste variant is om zo het maximale uit het ingezette budget te halen. Het online kanaal is alleen - ongeacht hoever u alle processen heeft geautomatiseerd - vaak... » Lees meer van '3 vragen die helpen je gezichtsveld te verbreden'
Maak je organisatie klaar voor ‘data in motion’
Als het gaat om datakwaliteit, is voorkomen beter dan genezen. Veel mensen denken daarbij aan klantendata. Maar een minstens zo belangrijk aspect dat data driven organisaties moeten nagaan, is hoe het gesteld is met de kwaliteit van de data in motion (web analytics data) die ze binnenhalen.
Als die data van... » Lees meer van 'Maak je organisatie klaar voor ‘data in motion’'
Nog 7 regels voor data-gedreven marketing
Afgelopen maandag schreven we over 7 regels voor data-gedreven marketing. Het mag duidelijk zijn dat data soms een mijnenveld kan zijn. Daarom delen we vandaag nog 7 regels voor data-gedreven marketing.
8. Experimenten zijn de basis van causatie
Correlatie is geen causatie. Elke data scientist die ook maar iets van zijn werk... » Lees meer van 'Nog 7 regels voor data-gedreven marketing'
7 regels voor data-gedreven marketing
We komen nu langzaamaan op het punt dat big data en de onvermijdelijke terugslag elkaar tegenkomen. Een marketeer liet laatst op Twitter weten dat "Big Data mensen VAN M'N GRAS MOETEN GAAN."
Er is op zich wel wat voor te zeggen. Natuurlijk is data -de juiste data op de juiste plekken-... » Lees meer van '7 regels voor data-gedreven marketing'
Visualiseer je organische data in drie stappen
Een inzichtrijke visualisatie van data zegt zoveel meer dan een overkill aan "platte" data. Zeker wanneer je data intern presenteert of bij de klant, dien je goed na te denken over hoe je de data weergeeft. Afhankelijk van het doel dat je wilt bereiken, zoek je naar de best passende oplossing.
In... » Lees meer van 'Visualiseer je organische data in drie stappen'
Hoe je aan goede optimalisatie voornemens te houden
Goede voornemens. We kennen het allemaal: we gaan ze vol enthousiasme aan, maar al snel vervallen we in oude gewoontes. Hoe vaak heb je jezelf voorgenomen op dieet te gaan of om te gaan sporten? Dezelfde misstappen die onze persoonlijke doelen naar de achtergrond laten verdwijnen, kunnen ook onze zakelijke... » Lees meer van 'Hoe je aan goede optimalisatie voornemens te houden'
Digital analytics is de toekomst maar ‘bezint eer ge begint’
De Web Analytics Association heeft onlangs haar naam veranderd naar Digital Analytics Association. Een bewuste keuze omdat het speelveld inmiddels breder is geworden dan ‘het web’ alleen. ‘Multi Visit Analyse’ is de overkoepelende term die de experts hiervoor gebruiken. Dit betekent dat de bijdrage van zogenaamde offsite metrics (lees: het... » Lees meer van 'Digital analytics is de toekomst maar ‘bezint eer ge begint’'
4 pijlers voor data gedreven werken
Het is momenteel een onzekere tijd. De beslissingen die je neemt staan onder druk. Iedere euro kan maar eenmaal worden uitgegeven en hoe weet je dan op welk paard je moet gaan inzetten? Data gedreven gaan werken kan je hierbij uitkomst bieden.
Voordelen
De voordelen wanneer je meer data gedreven gaat werken... » Lees meer van '4 pijlers voor data gedreven werken'