Grote Optimalisatie Dag: zo krijg je je afdeling out of the box
Binnen SNS Bank onderhoudt, ontwikkelt en optimaliseert de afdeling Internet Verkoop snsbank.nl. De website optimaliseren doen we tijdens onze dagelijkse werkzaamheden, maar ook vier keer per jaar tijdens een Grote Optimalisatie Dag. Om de welbekende dagelijkse sleur te doorbreken; een middag met frisdrank, pizza en innovatieve ideeën. De laatste editie... » Lees meer van 'Grote Optimalisatie Dag: zo krijg je je afdeling out of the box'
Conversieoptimalisatie; wetenschap of kunst?
Conversieoptimalisatie bestaat voor de helft uit wetenschap en voor de andere helft uit kunst, las ik laatst in een blogpost op een Amerikaans weblog. Een intrigerende stelling. Conversieoptimalisatie is populair. Dankzij tools als Google Website Optimizer of Visual Website Optimizer is de drempel om te starten met A/B testen of... » Lees meer van 'Conversieoptimalisatie; wetenschap of kunst?'
Drie tools om Web Analytics en Business Intelligence te integreren
Integratie van Business Intelligence en Web Analytics is op dit moment een hot topic. Hoe hot werd duidelijk tijdens de Google Analytics User Conference. Verschillende sprekers, waaronder de keynotespreker Nick Mihailovski van Google, sprak over dit onderwerp. De reden van deze aandacht lijkt de beschikbaarheid van API’s waardoor de... » Lees meer van 'Drie tools om Web Analytics en Business Intelligence te integreren'
5 redenen om een analytics dashboard te ontwikkelen
Tijdens het 5e Webanalytics Congres, presenteerde ik samen met Saskia Dikmans, vanuit SNS Bank, het analytics dashboard dat wij ontwikkelde voor onze afdeling, Internet Verkoop. Na deze presentatie hebben wij veel positieve reacties ontvangen over de inhoud en vormgeving van het dashboard. In dit artikel geef ik vijf redenen waarom... » Lees meer van '5 redenen om een analytics dashboard te ontwikkelen'
[Opgelost] Het grootste nadeel van een webanalyticspakket
De meeste sites worden op dit moment gemeten met een webanalyticspakket. Maar wat gebeurt er daadwerkelijk met het webanalyticspakket? Wie logt er in? Waarom? Hoevaak? (trouwens, wie meet dat?) Bij veel bedrijven wordt het webanalyticspakket slecht gebruikt. Maar waarom? Wat is de reden dat webanalyticspakketten zo slecht gebruikt worden? Er... » Lees meer van '[Opgelost] Het grootste nadeel van een webanalyticspakket'
Wat vrouwen willen… en wat dat inzicht je oplevert
De eeuwenoude vraag die mannen zichzelf nog altijd regelmatig stellen... Wat willen vrouwen? Met het oog op de aankomende Valentijnsdag geen onbelangrijke vraag om eens nader te onderzoeken (tenzij je op de 14e ´s avonds graag in je eentje een koude pizza naar binnen werkt). En met het antwoord kun... » Lees meer van 'Wat vrouwen willen… en wat dat inzicht je oplevert'
Tijd voor nieuwe meettechniek? Meetdata Google Analytics is eenvoudig te manipuleren
Dit artikel is een gecombineerd artikel, omdat onderwerp één leidde tot onderwerp twee. Dan kan je toch ook gewoon twee artikelen schrijven? Klopt, maar daar had ik geen zin in. We beginnen met onderwerp één: het koppelen van bezoekgegevens en dan komen we daarna bij onderwerp twee: tijd voor een... » Lees meer van 'Tijd voor nieuwe meettechniek? Meetdata Google Analytics is eenvoudig te manipuleren'
De weg naar Wisdom.
Steeds meer zijn analisten op zoek naar manieren om de data te visualiseren. Het doel hiervan is het overbrengen van de informatie en kennis die de analisten met zweten en zwoegen naar boven hebben gehaald. Uiteindelijk moet het overbrengen hiervan leiden tot actie. Dit kan zijn het aanpassen van een... » Lees meer van 'De weg naar Wisdom.'