Conversie optimalisatie: Self-fulfilling prophecy gevaar!
A self-fulfilling prophecy is a prediction that directly or indirectly causes itself to become true, by the very terms of the prophecy itself, due to positive feedback between belief and behavior.
Dit is wat wikipedia aangeeft voor de zelfbevestigende voorspelling, de Self-fulfilling prophecy. In het dagelijkse werk van conversie optimalisatie van... » Lees meer van 'Conversie optimalisatie: Self-fulfilling prophecy gevaar!'
Het einde van zoekmachineoptimalisatie
´Now we walk in the dream, but dream no more´ - Live
Bedrijven die je aanmelden op allerlei sites opdat je hoger scoort in de zoekresultatenlijst, bedrijven die je beloven dat met de trefwoorden die zij voor je bedrijf vinden, een hoge score vanzelfsprekend wordt, bedrijven die je via alle bomen... » Lees meer van 'Het einde van zoekmachineoptimalisatie'
Experimenteren vereist dat je gaat informeren, maar hoe?
Experimenteren is leuk, leerzaam en levert vaak ook nog eens extra omzet en/of een betere gebruikerservaring op. Er is alleen ook een keerzijde die vaak nog onderbelicht blijft: het effect van het experiment op de rest van de organisatie en - niet te vergeten - de klant / bezoeker op... » Lees meer van 'Experimenteren vereist dat je gaat informeren, maar hoe?'
Het effect van PPC kannibalisatie
Het is niet ongebruikelijk om te zien dat een bedrijf/afdeling zich puur met PPC/adwords advertisement bezig houdt of juist puur met het behalen van betere resultaten via natuurlijke zoekresultaten. De beste resultaten worden echter pas behaald als deze twee samen ingezet worden.
Zodra beide manieren gebruikt worden zal het vroeg of... » Lees meer van 'Het effect van PPC kannibalisatie'
Kan je leven zonder webanalytics?
De vraag is eigenlijk heel simpel. Wat als je vanaf morgen geen toegang zou hebben tot je webanalyticspakket (SiteCatalyst, Google Analytics, WebTrends, CoreMetrics, etc), zou dat een ramp zijn voor je business? Bedenk je wat er zou gebeuren. Wordt er niks meer verkocht? Kan je nog achterhalen wie wat wanneer... » Lees meer van 'Kan je leven zonder webanalytics?'
Start met campagneforecasting
Er zijn marketeers binnen bedrijven die geregeld een campagne opzetten en uitvoeren. Waarschijnlijk werk je zelf ook bij zo'n bedrijf. Deze campagnes variëren in grootte. Zo zijn er bijvoorbeeld campagnes waarbij alleen Adwords ingezet wordt tot campagnes waarbij een volledige huisstijl vervangen wordt. De campagnes waar ik het in dit... » Lees meer van 'Start met campagneforecasting'
Webanalytics; weten wat de ander meet
Wij webanalisten focussen ons vaak alleen op de data van onze eigen site, of beter gezegd, op de data die ons eigen meetpakket opslaat. Prima, er is op onze sites nog enorm veel te winnen als we goed gebruik maken van de data die we nu al hebben. Maar. De... » Lees meer van 'Webanalytics; weten wat de ander meet'
Je concurrenten te slim af met gratis marktinzichten
Webanalyse is meer dan enkel het meten van klikgedrag op Internet. Avinash is een groot pleitbezorger van het combineren van data om uiteindelijk tot ´actionable´ (wie verzint hier een goed Nederlands woord voor) inzichten te komen.
Ik wil hier het aspect van Marktanalyse (In de grafiek van Avinash ´Competitive Intelligence´) uithalen.... » Lees meer van 'Je concurrenten te slim af met gratis marktinzichten'