Webanalytics Congres 2010 – Webperformance voor een betere ROI
Het Web Analytics Congres 2010 bracht ons net als vorig jaar een aantal uitstekende sessies in een prima setting. Een van de sprekers was web performance guru Sean Powers, die ons vertelde welke invloed laadtijd op de conversieratio heeft en hoe wij daarmee om moeten gaan.
Sean Powers heeft veel onderzoek... » Lees meer van 'Webanalytics Congres 2010 – Webperformance voor een betere ROI'
Conversie event: verslag presentatie Albelli (+ slides)
Albumprinter nv is de grootste Europese fotoboekleverancier actief in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. In 2009 veranderde hun merknaam wereldwijd in Albelli. Sinds 2007 werden forse investeringen gedaan en werd de focus ook gelegd op het digitale luik. En sindsdien gaat het snel vooruit, maar botst Albelli... » Lees meer van 'Conversie event: verslag presentatie Albelli (+ slides)'
GAUC sessie: functionalisme
Afgelopen woensdag had ik de eer om de allereerste Europese Google Analytics User Conference bij te wonen namens Webanalisten. Helaas was Nick Mihailovski, misschien wel de belangrijkste keynote speaker van #gauc, verhindert vanwege 'de aswolk'. Desalniettemin was het een ontzettend gezellig event, ook al viel het niveau wat tegen. De... » Lees meer van 'GAUC sessie: functionalisme'
SEO rapportages die aanzetten tot verbeteracties
Iedereen heeft de mond vol van het feit dat webanalyticsrapporten moeten aanzetten tot actie. De gegevens moeten zodanig worden gepresenteerd dat intepretatie niet meer nodig is en er direct verbeteringen kunnen worden doorgevoerd. Zonder "actionable insights" zijn rapportages niet nuttig. Wat ik echter in het dagelijks leven zie is dat... » Lees meer van 'SEO rapportages die aanzetten tot verbeteracties'
Traditioneel denken dodelijk voor webanalytics?
Negen november plaatste ik een oproep om Mark van Kasteren te helpen bij zijn onderzoek naar de succesfactoren van webanalytics binnen een organisatie. Vandaag worden, in dit artikel, enkele in het oog springende uitkomsten van zijn onderzoek gepubliceerd. Daarnaast kan ook het volledige onderzoeksrapport aangevraagd worden (via Traffic4U).
De centrale vraag... » Lees meer van 'Traditioneel denken dodelijk voor webanalytics?'
Jim Sterne over social media metrics
Jim Sterne was voorafgaand aan zijn keynote op Search Engine Strategies in London even 2 dagen in Nederland. Gisterenavond was er een intieme bijeenkomst opgezet door de Web Analytics Association Nederland waar Jim naar afloop van een kookworkshop zijn visie gaf op webanalytics en social media metrics in het bijzonder.
Introductie
Jim... » Lees meer van 'Jim Sterne over social media metrics'
Denk mee over segmentatie op basis van webgedrag
Afgelopen dinsdag presenteerde ik samen met Bart Schutz op Online Tuesday het dialoog model van Online Dialogue. Hierbij hebben wij laten zien dat bij verkoop en service gesprekken de dialoog vanuit de klant wordt beïnvloedt door 3 externe (concurrentie, media, sociale omgeving) en 4 interne (kennis, houding, persoonlijkheid, context) factoren.... » Lees meer van 'Denk mee over segmentatie op basis van webgedrag'
Next gen website 2
Laatst heb ik een stuk geschreven over next gen websites. Tijdens een presentatie vorige week heb ik hierover verteld. De bijeenkomst was georganiseerd door Onmarc en een aantal sprekers waren uitgenodigd. Waaronder Robert Feltzer van DDMS, hij sprak over "twee werelden en 1 klant". Een boeiende visie waarbij hij liet zien... » Lees meer van 'Next gen website 2'