Interview: de gevolgen van corona op CRO
Tijdens én na de coronacrisis ondergaat het online werkveld een enorme verandering. Bij veel bedrijven is de conversie enorm gedaald of juist gestegen. Maar wat betekent dit voor CRO? We vroegen het aan een aantal specialisten uit het vakgebied.
In dit artikel gaan Karl Gilis (founder van het Belgische AGconsult),... » Lees meer van 'Interview: de gevolgen van corona op CRO'
De laatste Google update: BERT
Google heeft onlangs een nieuwe algoritme update aangekondigd. Deze Google BERT update is aangekondigd op 24 oktober 2019 en is enkele dagen eerder al uitgerold.
Volgens Google zal deze update zo’n 10 procent van alle zoekopdrachten beïnvloeden. Daarmee is het mogelijk de grootste algoritme update van Google van de afgelopen... » Lees meer van 'De laatste Google update: BERT'
Intelligent Tracking Prevention (ITP)
Intelligent Tracking Prevention (ITP) gaat de komende tijd de markt van analytics net zo beheersen als eerder de cookiewall en de GDPR hebben gedaan. Managers kloppen bij analisten aan omdat ze zich druk maken over hun metingen, terwijl CRO experts zich afvragen hoe ze in hemelsnaam nog attributie rapportages kunnen... » Lees meer van 'Intelligent Tracking Prevention (ITP)'
Hulp gevraagd bij onderzoek naar functies en beloningen
Ben jij ook nieuwsgierig of jouw rol en beloning in balans zijn met de markt? Wil je weten of je genoeg verdient? Neem dan 5 minuten de tijd om onze enquête in te vullen.
In samenwerking met DigitaalTalent.nl hebben wij een onderzoek opgezet naar functies en beloningen in de markt.
Conversie specialisten, web analisten,... » Lees meer van 'Hulp gevraagd bij onderzoek naar functies en beloningen'
De uitdagingen van een online supermarkt
26 maart 2019 was de eerste editie van Emerce Digital Food in Amsterdam. Dit spiksplinternieuwe event werd afgetrapt door Jop de Vrieze, wetenschapsjournalist voor onder andere NRC. Naast 21 sprekers was er ook een proeftuin waar je op basis van je dna voedingsadvies kon krijgen, je het leven van een... » Lees meer van 'De uitdagingen van een online supermarkt'
Whitepaper: Privacy en Data
Hoe verzamel je data en gebruik je dit zonder je klanten af te schrikken?
Hoe verzamel je data en gebruik je dit zonder je klanten af te schrikken? Door Frank Beke. Download de Whitepaper: Privacy en Data hier!
Bedrijven willen meer weten over hun klanten. Door beter te begrijpen wat klanten willen kunnen... » Lees meer van 'Whitepaper: Privacy en Data'
Daily life hacks of a CRO Specialist
Life hacks… je kent ze wel: van die Pinterest ideeën over hoe je je keukenkastjes zo efficiënt mogelijk kan indelen of hoe je het beste een ananas kan ontkernen. Ik zal het eerlijk toegeven, ik hou er van! Maar ook in het dagelijkse leven van een CRO Specialist zijn life... » Lees meer van 'Daily life hacks of a CRO Specialist'
Ton Wesseling over CRO in 2010, 2017 en 2024
In 2009 kwamen Bart Schutz en Ton Wesseling (Online Dialogue) met het idee om een bedrijf te starten vanuit het geloof dat ze met behulp van psychologie en data de online dialoog tussen bedrijf en klant net zo goed als of zelfs beter konden maken dan de offline dialoog. Precies een jaar later... » Lees meer van 'Ton Wesseling over CRO in 2010, 2017 en 2024'