Het Content Management Systeem als de ‘last tool standing’?
Op de Webanalyics Wednesday vertelde ik over mijn kijk op de toekomst van webanalytics (zie mijn vorige artikel). Eén van de vragen die ik mezelf stel(de) was: wat wordt de positie van het Content Management Systeem (kortweg CMS) in de systeemplaat die gaat ontstaan. In mijn ogen zijn er op... » Lees meer van 'Het Content Management Systeem als de ‘last tool standing’?'
Google Analytics custom segments sharing!
Ik was net met een klant aan het overleggen over hoe je een bepaalde segmentatie in Google Analytics zou kunnen maken, gebruik makend van de Advanced Segments functionaliteit, toen ik me bedacht dat sommige van die segmenten voor iedereen van toepassing zijn!
Dus, ik ga in deze post twee van mijn... » Lees meer van 'Google Analytics custom segments sharing!'
Google Analytics: nu met notities!
Na al het nieuws en bespiegelingen over de beperkingen van Google Analytics van de afgelopen week zit je waarschijnlijk niet te wachten op nóg een bericht over Google Analytics. Toch krijg je er 1, maar ik zal het kort houden!
(meer…) » Lees meer van 'Google Analytics: nu met notities!'
Productplanner: gratis tool voor user flows
We moeten nog tot 2009 wachten voordat Kiss Metrics live zal gaan. In de aanloop hier naar toe hebben de mensen achter deze aanstaande tool al een webpagina optimalisatie hulpmiddeld gelanceerd: "Productplanner". Productplanner is een gratis tool waarmee je "on the fly" user flows, of in beter Nederlands, gebruikers stromen... » Lees meer van 'Productplanner: gratis tool voor user flows'
‘Porn mode’ dodelijk voor web analytics?
Steeds meer nieuwe browsers stellen de gebruiker in staat om cookies en third party content te blokkeren. Dit geeft de gebruiker controle over de informatie die over hem wordt opgeslagen. Een gebruiker kan hierdoor bijvoorbeeld zijn bezoekgeschiedenis (history) beïnvloeden en advertenties laten verdwijnen.
De nieuwe browsers waarin deze functionaliteit zit... » Lees meer van '‘Porn mode’ dodelijk voor web analytics?'
Google Website Optimizer Update
Deze week maakte Google melding van enkele updates voor Google Website Optimizer. Het is vanaf nu bijvoorbeeld mogelijk om slecht presterende variaties direct van de test uit te sluiten. De updates:
Combinaties uitsluiten: Het is nu mogelijk om combinaties tijdens de test uit te schakelen. Ze rouleren dan niet meer mee... » Lees meer van 'Google Website Optimizer Update'
Behavioral Targeting en privacy
Ik vroeg me af, na veel informatie over behavioral targeting gelezen te hebben, hoe om werd gegaan met de privacy van de bezoeker. Ook daar is al veel over geschreven / onderzoek naar gedaan, maar de vraag blijft: hoever mag je gaan? Graag zou ik wat facts & figures met... » Lees meer van 'Behavioral Targeting en privacy'
Behavioral Targeting is meer dan segmentatie
Gister heb ik stilgestaan bij wat behavioral targeting is. De definitie waarmee ik kwam was: "Bij behavioral targeting gaat het er dus met name om dat je op basis van informatie (over de bezoeker - gedrag/wie/wat/waar/hoe, etc) keuzes maakt bij het uitserveren van je content (bijvoorbeeld een banner of tekstlink)."... » Lees meer van 'Behavioral Targeting is meer dan segmentatie'