Je meetstrategieën aanpassen aan moderne marketing
Eind april organiseerde Forrester Research het Forum for Marketing Leaders in New York. Google's Director of Data and Measurement Paul Pellman was hier ook bij en sprak daar met topmanagers van de grootste bedrijven over data en analysestrategieën. Met de exponentiële toename in datavolume als gevolg van nieuwe apparaten, kanalen en gefragmenteerde doelgroepen... » Lees meer van 'Je meetstrategieën aanpassen aan moderne marketing'
Veranderingen die we kunnen verwachten nu big data analytics echt groot wordt
We bevinden ons in het midden van een enorme toename in het gebruik van big data. Het aantal bedrijven, organisaties en instituten die nu big data oplossingen gebruiken is de laatste jaren explosief gestegen, net als de hoeveelheid data die verzameld is. Volgens sommige schattingen wordt er iedere dat meer... » Lees meer van 'Veranderingen die we kunnen verwachten nu big data analytics echt groot wordt'
Segmenteren & personaliseren: hoe ver ga je? #DDTT 6
Wat doe je als een A/B test goed uitpakt voor je nieuwe bezoekers, maar niet voor bezoekers die vaker terugkomen op je site?
Segmenteren is een onmisbaar onderdeel van webanalytics, maar zorgt in de praktijk ook voor de nodige hoofdbrekens. Segmenten zijn niet altijd makkelijk van elkaar te onderscheiden (vertonen overlap)... » Lees meer van 'Segmenteren & personaliseren: hoe ver ga je? #DDTT 6'
Dit is wat je wilt weten over Data Management Platformen
Eerder schreef ik over data management platformen (DMP's), en hoe DMP's het contact met je bezoekers kan verbeteren en je conversie kan verhogen. Relay42 is een bekende DMP-leverancier. Eén van de oprichters van Relay42, Tomas Salfischberger, heb ik onlangs geïnterviewd over hun bedrijf en natuurlijk: over data management platformen. In... » Lees meer van 'Dit is wat je wilt weten over Data Management Platformen'
3 voorspellingen voor online marketing in 2016
Innovatie is vaak niet goedkoop en dat betekent dat grote organisaties met het budget om te innoveren en nieuwe technologieën uit te proberen, vaak een extra voorsprong hebben op bedrijven in het midden- en kleinbedrijf. Dit geldt ook voor de online aanwezigheid van organisaties, vooral als het aankomt op adverteren, automatiseren en analyseren.
Een... » Lees meer van '3 voorspellingen voor online marketing in 2016'
De top 25 meest invloedrijke conversie experts van 2015
PPC Hero stelt ieder jaar een top 25 van meest invloedrijke PPC Experts samen. Het is inmiddels verworden tot een erg populaire en bruikbare lijst voor veel van de professionals die zich met PPC bezig houden, voor zowel oude als nieuwe gezichten.
Vorig jaar besloten ze een nieuwe lijst te maken: de 25... » Lees meer van 'De top 25 meest invloedrijke conversie experts van 2015'
5 significante B2B data trends
In de afgelopen 10 tot 15 jaar hebben we een explosieve toename gezien in de B2B data wereld, niet alleen in de omvang en beschikbaarheid van data, maar ook in de manier waarop het wordt toegepast. In vergelijking met de dagen dat we alleen data beschikbaar hadden van externe bedrijven... » Lees meer van '5 significante B2B data trends'
‘Mobile first’ schiet zijn doel voorbij
Wie op dit moment in een redesign (lees: herontwerp) traject zit zal de term ‘mobile first’ allicht kennen. Je begint het ontwerpproces met het ontwerp voor het mobile device en daaruit volgt het ontwerp voor de desktops, laptops en tablets.
Gedachte is goed, uitwerking kan veel beter
Het ‘mobile first’ denken is,... » Lees meer van '‘Mobile first’ schiet zijn doel voorbij'