De afgelopen 10 jaar online analyse & optimalisatie
Dit artikel is geschreven door Ton Wesseling voor het 10 jarig bestaan van Twinkle - vakblad voor Ecommerce - gefeliciteerd namens webanalisten.nl - wij werken ook al weer 7 jaar samen met Twinkle!
Google kocht 10 jaar geleden, in april 2005, webanalytics software bedrijf Urchin. In november van dat jaar kwam... » Lees meer van 'De afgelopen 10 jaar online analyse & optimalisatie'
Een goed gesprek met je klant start met datamanagement
Wanneer je het over data management hebt hoor je vele begrippen: big data, Hadoop clusters, DMP (Data Management Platform), advanced modelling en nog veel meer. Maar hoe start je daar nu mee? In dit artikel enkele tips!
Wat je veel ziet is dat bedrijven starten bij de techniek, bij de architectuur.... » Lees meer van 'Een goed gesprek met je klant start met datamanagement'
Een veilige keuze: bied je site enkel nog aan via https
Waarschijnlijk heb je het ooit wel eens meegemaakt: je bezoekt een site en je krijgt de melding of je “onveilige items op deze veilige pagina weer wilt geven”. Je vraagt je af wat deze onveilige items zullen zijn, het klinkt wel spannend. Uiteindelijk besluit je je browser te sluiten, blijkbaar... » Lees meer van 'Een veilige keuze: bied je site enkel nog aan via https'
3 marketinguitdagingen en de toekomst van automatisering
Marketeers hebben vandaag de dag een probleem met prioriteiten, een integratieprobleem en een probleem met inzicht in automatisering. Stephanie Miller vertelt op Clickz hoe we deze uitdagingen het hoofd kunnen bieden.
Ze heeft naar verschillende service providers geluisterd op het gebied van marketing automation en integrated marketing management (IMM), over hun product... » Lees meer van '3 marketinguitdagingen en de toekomst van automatisering'
AdWords: Exact match verdwijnt, en wat nog meer?
Google kondigt aan dat de ‘pure’ vorm van exact match vanaf september niet bestaat. Vanaf september matched keyword exact niet meer alleen aan de overeenkomende zoekopdracht, maar ook automatisch aan sterk lijkende varianten. Adverteerders zijn verplicht om breder te adverteren, waarbij Google sterk lijkende varianten vaststelt en bepaalt wanneer jouw... » Lees meer van 'AdWords: Exact match verdwijnt, en wat nog meer?'
Dynamic Tag Management – Adobe voegt missing link toe aan Marketing Cloud
Afgelopen augustus 2013 heeft Adobe het tag management systeem (TMS) ‘Sattelite’ gekocht van Search Discovery. Jeff Chasin verhuisde mee naar Adobe, en was afgelopen week in Nederland om Adobe’s meest recente web analytics dienst te presenteren aan de schrijvende pers.
Wat is je achtergrond? Hoe ben je in Tag Management terechtgekomen?
Jeff:... » Lees meer van 'Dynamic Tag Management – Adobe voegt missing link toe aan Marketing Cloud'
Verslag Adobe Summit London 2014 “Reinvention”
Op uitnodiging van Adobe vloog ik naar Londen om meer te horen over hun laatste productinnovaties, toekomstplannen en… hun visie op digitale marketing. Behalve interessant, ook relevant voor iedereen actief in (online) marketing, en voor (web-) analisten in het bijzonder: Adobe loopt op dit moment enkele jaren voor op de... » Lees meer van 'Verslag Adobe Summit London 2014 “Reinvention”'
Reinvent Marketing: Adobe toont noodzaak aan en heeft oplossing
Op uitnodiging van Adobe vloog ik vorige week naar Londen voor de Adobe Summit EMEA 2014 om meer te horen over hun laatste productinnovaties, toekomstplannen en… hun visie op digitale marketing.
Een van de centrale punten was dat marketing constant verandert, en dat je - om bij te blijven - jezelf opnieuw... » Lees meer van 'Reinvent Marketing: Adobe toont noodzaak aan en heeft oplossing'