Google Shopping: advertentiegroepen worden toegevoegd
Vorig jaar oktober werden de eerste Google Shopping campagnes in beta geïntroduceerd. Inmiddels is dit type campagne overal uitgerold en kan iedereen hier gebruik van maken. Het doel van de shopping campagnes is om het managen van PLA’s makkelijker te maken, maar tegelijkertijd brengt dit nieuwe type campagne beperkingen met zich... » Lees meer van 'Google Shopping: advertentiegroepen worden toegevoegd'
Bezoekersinzichten uit Google Analytics demographics reports
Sinds enkele maanden biedt Google Analytics demographics reports aan. Hiermee zie je niet alleen hoe je bezoekers op je website komen, maar ook wat voor soort bezoekers het nu eigenlijk zijn. Scott Shannon van Cardinal Path legt in dit artikel uit hoe je demographics reports kunt gebruiken om nog meer... » Lees meer van 'Bezoekersinzichten uit Google Analytics demographics reports'
4 redenen waarom ING jouw data gebruikt (en of je daar wakker van moet liggen)
ING heeft aangegeven klantgegevens te gaan 'verkopen' aan adverteerders. Heel Nederland is direct in rep en roer en ING is de gebeten hond. In dit artikel laat ik mijn licht schijnen op de zaak; wellicht dat het niet helemaal aansluit bij wat je eerder hebt gelezen.
In het kort zie ik... » Lees meer van '4 redenen waarom ING jouw data gebruikt (en of je daar wakker van moet liggen)'
Webanalytics gaat allang niet meer enkel over ‘t web
Binnen het webanalytics landschap zijn verschillende trends zichtbaar. Eén van die trends is dat webanalytics data niet meer op zichzelf staat, maar gekoppeld wordt met data uit andere bronnen. Je kunt nu denken "oh, big data!"; prima, wat jij wilt, geef het een naam. Het gaat erom dat de data... » Lees meer van 'Webanalytics gaat allang niet meer enkel over ‘t web'
10 webanalyse trends voor 2014
Afgelopen jaar was een mooi jaar in de wereld van de webanalyse. Vrijwel elke grote speler in de webanalyse industrie introduceerde mooie nieuwe dingen, zoals de Google Tag Manager, de nieuwe interface van Adobe Analytics en een nieuwe kansen voor bedrijven als TagMan en Tealium.
In 2014 hebben we meer ervaren webanalisten... » Lees meer van '10 webanalyse trends voor 2014'
Samenvatting Emerce #Performance13 | Algorithms are taking over the world
Emerce Performance is het jaarlijkse Emerce event waar alles draait om online advertising. Dé dag voor marketeers die dieper willen ingaan op nieuwe technieken om het rendement van online advertising te verbeteren. Met 2 keynote speakers, 18 presentaties, een hoop koffie en een strenge maar rechtvaardige dagvoorzitter zit de Emerce Performance 2013 er... » Lees meer van 'Samenvatting Emerce #Performance13 | Algorithms are taking over the world'
Het grote Sinterklaasgedicht
Sinds vorige week is Sinterklaas weer in Nederland,
in Groningen wachtten duizenden mensen hem op aan de kant.
Hoewel de pieten de boot niet hebben gemist,
heeft de Sint wel alvast veel cadeaus van internet gevist.
Hij had een lastige zoektocht op internet verwacht,
maar gelukkig sloot het productaanbod perfect aan bij elke zoekopdracht.
Bij ieder... » Lees meer van 'Het grote Sinterklaasgedicht'
Eerste Nederlandse B2B E-commerce Congres
Het eerste Nederlandse B2B E-commerce Congres in Houten werd inhoudelijk ingeleid door Andy Hoar, senior analist bij Forrester. Hij begint met de situatieschets van hoe het ooit was toen de oude catalogus nog mee ging naar de klant. Die later ingeruild werd voor een telefoon. Terwijl tegenwoordig steeds meer en meer... » Lees meer van 'Eerste Nederlandse B2B E-commerce Congres'