Adobe Marketing Cloud zorgt voor sterke vereenvoudiging van A/B-testen
Een website runnen en optimaliseren is teamwork. Afhankelijk van de grootte van je organisatie moeten zo’n 10 personen dikwijls zo’n 20 processtappen doorlopen.
Adobe Marketing Cloud helpt website-optimalisatieproces te stroomlijnen
“Zou het niet mooi zijn als alle systemen nodig voor website-optimalisatie zich in één geïntegreerd systeem zouden bevinden?” Dat moet Adobe zo’n... » Lees meer van 'Adobe Marketing Cloud zorgt voor sterke vereenvoudiging van A/B-testen'
Resultaten onderzoek “wat verwacht men van een internet consultancy bureau”
Een paar weken geleden heb ik jullie hulp gevraagd voor mijn afstudeeronderzoek voor de Master Marketing Management aan de Tilburg University, waarmee ik de kansen van een internet consultancy bureau wou achterhalen. In deze post presenteer ik de hoofdresultaten van mijn onderzoek.
Uit het eerste deel van mijn onderzoek kwamen zes... » Lees meer van 'Resultaten onderzoek “wat verwacht men van een internet consultancy bureau”'
Wat voor een data verzameld wordt door de 5 grootste tech-bedrijven [infographic]
Internet privacy is een hot issue, en velen vragen zich dan ook af wat websites allemaal voor gegevens verzamelen en wat er mee gedaan wordt. Tegelijkertijd is het voor webanalisten dan weer interessant om te begrijpen wat 'de grote jongens' allemaal doen op het gebied van data-analyse, vandaar dat we... » Lees meer van 'Wat voor een data verzameld wordt door de 5 grootste tech-bedrijven [infographic]'
Data Science – de toekomst van webanalisten?
Zoals in vorige blogartikelen op webanalisten.nl reeds enthousiast betoogd, beschikken de meeste technisch georiënteerde webanalisten van vandaag over een aantal vaardigheden die hen in potentie zeer geschikt maken als analist van ongestructureerde databronnen, in uitbreiding op het analyseren van webstatistieken.
Examples of "unstructured data" may include books, journals, documents, metadata, health... » Lees meer van 'Data Science – de toekomst van webanalisten?'
Nabeschouwing #MOA Digital Analytics Middag
Op maandag 24 juni werd voor het eerst door de MOA een Digital Analytics Middag georganiseerd. Matthew Niederberger kon jammer genoeg vanwege privéredenen niet aanwezig zijn, maar gelukkig stond Frans Poldervaart klaar om hem te vervangen.
Hij gaf ons een kijkje in de keuken van de webanalytics activiteiten binnen de KLM.... » Lees meer van 'Nabeschouwing #MOA Digital Analytics Middag'
Product Listing Ads: Juichen of Huilen?
Google Shopping is over naar het commerciële model. Eind mei stopt Google met de Product Extenties. Het is duidelijk: Google heeft zijn pijlen volledig gericht op de Product Listing Ads (PLA). Al enige maanden stimuleert Google adverteerders met promotietegoeden om te starten met PLA’s. Steeds meer adverteerders voegen PLA campagnes... » Lees meer van 'Product Listing Ads: Juichen of Huilen?'
6 sociale metrics die iedereen zou moeten kennen
Er zijn zo veel verschillende social media metrics, en zo weinig tijd. Alleen de pagina-inzichten van Facebook al bevat meer dan 1700 kolommen aan data, van het aantal dagelijkse Likes van je merkpagina tot het aantal afgespeelde video's van de laatste 28 dagen.
Meer data betekent niet perse betere data, maar... » Lees meer van '6 sociale metrics die iedereen zou moeten kennen'
Game Analytics, iets voor web analisten?
Een vaak onderbelicht specialisme binnen de web analytics, is de game analytics. Gezien de commerciële successen van game developers als Zynga, Wooga, Big Point en Spil games worden de game analytics ook steeds belangrijker. Daarom een korte introductie.
Een overvloed aan data
Game analytics gaat over het analyseren en optimaliseren van gebruikers... » Lees meer van 'Game Analytics, iets voor web analisten?'