Big Data workshop door Sandjai Bhulai #wac13
Op 13 maart hield Sandjai Bhulai een big data workshop op het Webanalytics congres 2013. Hier mijn hoogtepunten en meest interessante inzichten. (meer…) » Lees meer van 'Big Data workshop door Sandjai Bhulai #wac13'
Is Wakoopa een serieuze toevoeging voor webanalisten? #wac13
Tijdens het Webanalytics Congres staat ook Piet Hein van Dam op het podium, CEO bij Wakoopa. Wakoopa begon ooit als social-tech-platform, waar geeks het gebruik van hun (desktop) applicaties deelden. Gaaf platform, maar niet winstgevend. De techniek achter dit platform vond een marktonderzoeksbureau wel interessant en zo ontstond het idee... » Lees meer van 'Is Wakoopa een serieuze toevoeging voor webanalisten? #wac13'
Heb jij al op die enge knop in AdWords gedrukt?
De ‘Get Started’ knop lonkt al drie weken naar me, maar ik heb er nog niet op durven te drukken. Dit terwijl het aan de andere kant zo mooi schijnt te zijn: sitelinks per advertentiegroep en advertentieteksten aanpassen voor verschillende apparaten. Geen aparte campagnes voor mobiel, tablet en desktop meer,... » Lees meer van 'Heb jij al op die enge knop in AdWords gedrukt?'
Conversieoptimalisatie crowdsourcen
Enige tijd geleden werd ik geattendeerd op ´Pluralis´, een nieuwe tool die zichzelf afficheert als een ´Crowdsourced solution for conversion optimization´. Klinkt interessant. Een goede reden om eens contact te zoeken met Hagi Erez, de oprichter van het in Tel Aviv gebaseerde Pluralis. Ik heb hem een aantal vragen voorgelegd.
Wat... » Lees meer van 'Conversieoptimalisatie crowdsourcen'
5 goede voornemens voor digitale marketeers in 2013
Online marketing strategist en 'e-mail yogi' Sundeep Kapur deelt op Clickz al enkele jaren zijn goede voornemens. Deze voornemens zijn gedreven door drie dingen: consumenten onderzoek, input van andere marketeers, en yoga. In 2011 had hij maar liefst 17 voornemens, dus hij besloot het dit jaar wat behapbaarder te houden:... » Lees meer van '5 goede voornemens voor digitale marketeers in 2013'
De 7 onderwerpen die hot waren in 2012 en hot blijven in 2013
Samen met Reinout Wolfert heb ik afgelopen vrijdag conclusies getrokken uit de analytics data van webanalisten.nl in 2012. Wat waren de onderwerpen die het meest werden gelezen, de onderzoeksrapporten die het meest werden gedownload en de keywords van bezoek uit Google die het snelst stegen? Toen we de onderwerpen hadden... » Lees meer van 'De 7 onderwerpen die hot waren in 2012 en hot blijven in 2013'
Google Analytics: Welke nieuwe features zijn er dit jaar bijgekomen?
Ook in het jaar 2012 heeft Google Analytics weer allerlei nieuwe functionaliteiten aan zijn webanalytics pakket toegevoegd. Google Analytics ontwikkelt zich steeds meer tot een customer intelligence pakket. Wat waren de belangrijkste ontwikkelingen dit jaar? (meer…) » Lees meer van 'Google Analytics: Welke nieuwe features zijn er dit jaar bijgekomen?'
Iets gemist? Hier de top 5 veranderingen in AdWords 2012
Het budget voor zoekmachinemarketing zal het komende jaar stijgen. Respectievelijk 57% van de adverteerders geeft aan meer aan AdWords uit te gaan geven in 2013 ten opzichte van 2012. Maar dit extra budget moet natuurlijk ook dubbel en dwars terugverdiend worden.
Aangezien Google AdWords de laatste tijd veel aanpassingen maakt en... » Lees meer van 'Iets gemist? Hier de top 5 veranderingen in AdWords 2012'