Is het eindelijk tijd voor Tablet commerce?
De afgelopen 5 jaren worden veel geprezen als 'De Jaren van Mobile' op het gebied van e-commerce. Nog meer dan vanuit de smartphones, is deze mobiele groei vooral gekomen vanuit de hoek van de tablets.
Adobe Digital Index analyseerde 23 miljard visits aan websites over de hele wereld en zag dat... » Lees meer van 'Is het eindelijk tijd voor Tablet commerce?'
Adobe Marketing Cloud: interview met Adobe’s Neil Morgan
Op 10 oktober werd in Rotterdam de Emerce eDay georganiseerd. Analytics en Big Data-expert Arend Zwaneveld toog af naar Rotterdam en sprak met Adobe's Neil Morgan over Adobe Marketing Cloud. (meer…) » Lees meer van 'Adobe Marketing Cloud: interview met Adobe’s Neil Morgan'
Webanalisten als dé (Big) Data Scientists van de toekomst
Voor wie dagelijks met plezier data analyseert is de opkomst van Big Data een interessante ontwikkeling. Volgens een studie van het McKinsey Global Institute [1] is data-driven dé werkwijze van de toekomst. In haar rapport voorspelt zij dat er op de Amerikaanse arbeidsmarkt over 5 jaar een tekort aan 150.000... » Lees meer van 'Webanalisten als dé (Big) Data Scientists van de toekomst'
De volgende stap in social marketing: daadwerkelijke ROI
Nog maar 6 jaar geleden was social media, toen nog Web 2.0, helemaal nieuw en hip. De boodschap was duidelijk: social media is de toekomst en iedereen moet er mee bezig! Wat je nu eigenlijk met social media moest doen, was echter minder duidelijk.
Terwijl de meesten het spelletje nu net... » Lees meer van 'De volgende stap in social marketing: daadwerkelijke ROI'
Big Data en de toekomst van Web analytics (I)
De term Big Data is volgens sommigen nog altijd een hype, terwijl ondertussen het aantal concrete praktijkvoorbeelden van Big Data al bijna niet meer te tellen is. McKinsey schatte in een recent rapport dat de totale toegevoegde waarde die Big Data kan creëren op wel USD 300 mld* per jaar.... » Lees meer van 'Big Data en de toekomst van Web analytics (I)'
AdWords aanpassing in Exact en Zinsdeel matching: Positief of Negatief gevolg?
Vanaf medio mei heeft Google de matching op exacte en zinsdeel zoekwoorden aangepast. Deze zoekwoorden worden nu namelijk ook gematched aan meervoudsvormen, spelfouten en andere sterk gelijkende varianten.
Bij 7% van de ingetypte zoekwoorden wordt een verkeerde spelling gebruikt. Door de matching te verbreden hoeft de adverteerder niet meer eindeloos... » Lees meer van 'AdWords aanpassing in Exact en Zinsdeel matching: Positief of Negatief gevolg?'
Big Data-voorbeelden uit de praktijk
Big Data is voor veel organisaties geen toekomstmuziek, maar dagelijkse praktijk. En iedere dag komen er meer fascinerende voorbeelden van Big Data bij!
De ontwikkelingen op het gebied van Big Data gaan echter zó snel, dat een artikel met 4 à 5 uitgewerkte voorbeelden in korte tijd incompleet en achterhaald is.... » Lees meer van 'Big Data-voorbeelden uit de praktijk'
Infographic over de marktaandelen van Google Analytics
Google Analytics wordt door Google omschreven als het bieden van “Top-klasse webanalyses”. Het is een van de meest gebruikte gratis web analytics tools, met een brede groep gebruikers zowel wat betreft de grootte van de organisatie waar zij voor werken, alsook de ervaring van de gebruikers. Web Analytics World deelde... » Lees meer van 'Infographic over de marktaandelen van Google Analytics'