Verslag van Semphonic Xchange congres in Berlijn
Stel je voor: een congres waar geen enkele Powerpoint slide getoond wordt. Een congres waar niemand zich achter zijn iPad of Blackberry verstopt terwijl een eenzame spreker op het podium zijn best doet om zijn luisteraars iets interessants bij te brengen. Een congres waar iedereen een spreker is en zijn... » Lees meer van 'Verslag van Semphonic Xchange congres in Berlijn'
Meer AdWords verkeer vanaf mei! Maar wat is het gevolg?
Meer AdWords verkeer vanaf medio mei, dit is tenminste wat Google claimt in zijn blog eind april. Google kondigt aan dat de matching op exacte en zinsdeel zoekwoorden gaat veranderen. Deze zoekwoorden worden vanaf midden mei namelijk ook gematched aan verwante varianten van het zoekwoord, waaronder misspellingen, enkel/meervoud, afstammelingen, accenten... » Lees meer van 'Meer AdWords verkeer vanaf mei! Maar wat is het gevolg?'
Big Data: wat is dat eigenlijk?
Data-analyse is mijn hobby. Geen werkdag is compleet zonder excel sheet en/of een stevig onderbouwd data gedreven inzicht. Goed nieuws dus dat er elke dag weer méér data wordt opgeslagen en... geanalyseerd moet worden! Wie de laatste maanden niet onder een steen geleefd heeft, weet het: dé business trend van... » Lees meer van 'Big Data: wat is dat eigenlijk?'
Interview Justin Cutroni – GAUC 2012 Amsterdam
Donderdag 22 maart ben ik een van de eerste 25 bezoekers bij de Google Analytics User Conference. De rest is verspreid over Nederland gestrand of met alternatief vervoer en vertraging onderweg vanwege een sein- en wisselstoring rondom Amsterdam. Dit geeft me onverwacht de mogelijkheid de key-note speaker van vandaag te... » Lees meer van 'Interview Justin Cutroni – GAUC 2012 Amsterdam'
Web analytics tools vergeleken door Forrester
Forrester doet elk jaar onderzoek naar de webanalytics markt en evalueert de diverse aanbieders van webanalyse software. Wij hebben inzage gehad in de samenvatting van laatste versie van dit onderzoek; The Forrester Wave: Web Analytics Q4 2011. In dit artikel de belangrijkste conclusies:
Forrester vergelijkt de webanalyse tools op basis van... » Lees meer van 'Web analytics tools vergeleken door Forrester'
De webanalytics uitdaging van 2012; ‘Multi Visit Analyse’
Welkom op de Webanalisten.nl nieuwjaarsreceptie. We gaan vooruitkijken naar 2012.
Ik werd getriggerd door dit artikel van Econsultancy ‘Web analytics in 2012: the experts’ view’. Vooruitkijken naar 2012. Wat staat ons te wachten? Waar gaan we over discussiëren en met welke problematiek gaan we ons het komende jaar bezig houden... » Lees meer van 'De webanalytics uitdaging van 2012; ‘Multi Visit Analyse’'
Marketing prioriteiten 2012 – 2015
Onlangs kwam ik dit Marketing Prioriteiten Onderzoek tegen. Hierin worden de prioriteiten weergegeven van de marketeer voor de aankomende 3 tot 5 jaar. Interessant omdat veel van deze prioriteiten direct en indirect in verbinding staan met de analist.
Samenwerken
De marketeer wil zijn klant beter leren kennen. Met deze kennis kan... » Lees meer van 'Marketing prioriteiten 2012 – 2015'
Straks heeft iedereen een eindanalist
Internetteams en internetafdelingen worden steeds groter. Waar voorheen afdelingen waren ingedeeld op basis van disciplines, zie je nu steeds vaker dat dit losgelaten wordt. Disciplines worden bij elkaar gezet om gezamenlijk een target te halen: een nieuwe indeling is geboren, een indeling op basis van multidisciplinaire teams. Voordeel van deze... » Lees meer van 'Straks heeft iedereen een eindanalist'