AboutAnalytics is je analyticsvriend(in)
Wie maakt binnen jouw bedrijf de keuzes wanneer het gaat om het aanschaffen / vervangen van analyticspakketten? En wat is jouw stem hierin en op basis van welke informatie adviseer je of maak je keuzes?
Wanneer je keuzes maakt in 'het dagelijks leven', word je vaak beïnvloed door de mening... » Lees meer van 'AboutAnalytics is je analyticsvriend(in)'
Voldoet Google Analytics eigenlijk wel aan je analyse wensen?
Afgelopen week kwam ik een interessant onderzoek tegen door Econsultancy. Een onderzoek met de titel ‘Online Measurement and Strategy 2011’, uitgevoerd onder 800 bedrijven, waarvan 66% afkomstig uit de UK, 15% van het Europese vastenland en 10% uit de USA. Naast een aantal open deuren (het aantal bedrijven dat... » Lees meer van 'Voldoet Google Analytics eigenlijk wel aan je analyse wensen?'
2011, het jaar van de snelheid
Tijdens het Google Analytics User Conference zei André Scholten: "2011 wordt het jaar van de snelheid" en hij gaf met een aantal slides aan wat het belang hiervan kan zijn op een website.
Onderzoeksresultaten vertellen het je, sneller = beter
Wellicht ben je nog niet overtuigd. Bekijk dan eens de volgende onderzoeksresultaten.
Facebook... » Lees meer van '2011, het jaar van de snelheid'
Samenvatting van het Google Analytics User Conference
Webanalyse wordt steeds meer business analyse – zo zou je de Google Analytics User Conference van 19 mei 2011 kunnen samenvatten. En daarom willen we ook steeds meer weten over onze bezoekers. Die kennis neemt langzaam toe met nieuwe tools en de laatste versie van Google Analytics, v5.
Webstatistieken... » Lees meer van 'Samenvatting van het Google Analytics User Conference'
Targetoptimalisatie; doorgefokte conversie optimalisatie
Veel targeting systemen zijn er om gebruikers een (next) best offer te geven. Op basis van bezoekgedrag eventueel aangevuld met profiel en productdata wordt er berekend in welk product de gebruiker het meest geïnteresseerd is. Of eigenlijk: welk product we het best kunnen gaan aanbieden aan de gebruiker, om maar... » Lees meer van 'Targetoptimalisatie; doorgefokte conversie optimalisatie'
Terugkijken op het Webanalytics jaar 2010 (en alvast een beetje vooruit kijken)
Op de valreep van 2010 nog een overzicht van het voorbije Webanalytics jaar. Ik vond inspiratie in het artikel van Garry Przyklenk op SearchEngineWatch.com. Een goede terugblik op een bewogen analytics jaar. Przyklenk vergeet in mijn ogen echter enkele belangrijke zaken te benoemen. Vandaar hieronder een aanvulling; mijn terugblik op 2010.
1. Webanalyse... » Lees meer van 'Terugkijken op het Webanalytics jaar 2010 (en alvast een beetje vooruit kijken)'
Google Analytics introduceert Major Contributors
Vorige week heeft Google Analytics op de Ad Tech in New York een nieuwe functionaliteit gelanceerd; Major Contributors. Deze nieuwe feature is een uitbreiding van de bestaande ´Custom Alert´ (aangepaste meldingen) functie in Google Analytics.
Custom Alerts is een functionaliteit die al enige tijd bestaat in Google Analytics. Hiermee kun je meldingen ontvangen... » Lees meer van 'Google Analytics introduceert Major Contributors'
Google Analytics vernieuwt Site Overlay
Google Analytics kent al lange tijd een Site Overlay functionaliteit waarbij je via een ´laag´ die over je site wordt gelegd in een oogopslag zou moeten kunnen zien waar bezoekers op een pagina op klikken. Ik zeg bewust ´zou´ want er was nogal wat mis met deze Overlay functionaliteit. Vanaf vandaag... » Lees meer van 'Google Analytics vernieuwt Site Overlay'