De waarde van een fantastische analist
Als webanalist ben je trots op je vak en op je eigen vaardigheden om inzichten te halen uit data. Maar nu programma's als Google Analytics steeds gebruiksvriendelijker en toegankelijker worden, wordt het voor steeds meer mensen steeds gemakkelijker om zelf ook inzichten te halen uit webdata. Is een fantastische analist... » Lees meer van 'De waarde van een fantastische analist' Rapport downloaden »
Facebook Page Insights
Facebook verbindt inmiddels meer dan 800 miljoen mensen met elkaar, en met hun favoriete merken. Naast een actief profiel, zijn vooral Facebook pages een waardevolle tool die merken in kunnen zetten. Posts houden je merk op de radar; pagina's zijn waar je je merk met je publiek verbindt.
In deze white... » Lees meer van 'Facebook Page Insights' Rapport downloaden »
Oplossingen voor de cookiewet
De nieuwe telecom-wetgeving, specifiek wat in de volksmond de 'cookiewet' heet, heeft voor website-eigenaren en online marketeers al voor heel wat hoofdbrekens gezorgd. Stoppen met webanalyse is natuurlijk geen optie, maar hoe kan je nu de bezoekers van je website overtuigen om jouw cookies te accepteren?
Tijdens Online Dialogue's 'Dialogue Donderdag... » Lees meer van 'Oplossingen voor de cookiewet' Rapport downloaden »
Gebruik retail analytics voor meer klantenbinding
Weinig organisaties hebben zo'n complexe relatie met hun klanten als supermarkten. Concurrentie en de status van de economie hebben een enorme impact op zaken als assortimenten, prijzen en extra diensten. Als je echt je klanten wilt binden en niet alleen maar een prijzenoorlog wilt voeren, dan moet je goed inzicht... » Lees meer van 'Gebruik retail analytics voor meer klantenbinding' Rapport downloaden »
Visual Analytics voor het Big Data-tijdperk
We staan aan het begin van een Big Data-tijdperk, waar data met ongekende snelheid gegenereerd wordt; volgens IBM wordt er iedere dag 2,5 Exabyte (1 miljoen TB) aan data gegenereerd. Zowel van de academische kant als de commerciële kant wordt er al een paar jaar Visual Analytics-tools ontwikkeld om met... » Lees meer van 'Visual Analytics voor het Big Data-tijdperk' Rapport downloaden »
Next Best Action: anticiperen op klantbehoefte
De conventionele manier om een marketing strategie op te zetten is door data over je klanten te verzamelen en dit dan door de marketingafdeling om te laten zetten in 'uitvoerbare inzichten'. De behoefte van klanten en de markt is echter dynamisch en verandert constant, dus het is belangrijk dat je... » Lees meer van 'Next Best Action: anticiperen op klantbehoefte' Rapport downloaden »
Dé handleiding voor marketing metrics en analytics
Weet jij wat voor een impact 10% extra marketingbudget zou kunnen hebben op de resultaten van je bedrijf? Volgens Lenskold Group’s 'B2B Lead Generation Marketing ROI Study' uit 2010 weet 44% van (gekwalificeerde) marketeers daar niet het antwoord op.
De marketing automatiseerders van Marketo hebben deze handleiding geschreven om je te... » Lees meer van 'Dé handleiding voor marketing metrics en analytics' Rapport downloaden »
Hoe analytics de marketing ROI van First Tennessee Bank verhoogt
Veel bankmarketeers zijn goed in het zien van nieuwe mogelijkheden en nieuwe ideeën omzetten in concepten, maar in de huidige bancaire wereld is het steeds belangrijker om soms ook met een kritisch oog te kijken naar je marketinginspanningen. Het gaat om de balans tussen creativiteit en discipline.
Toen Dan Marks begon... » Lees meer van 'Hoe analytics de marketing ROI van First Tennessee Bank verhoogt' Rapport downloaden »