Stand van zaken op het gebied van mobiele meetstandaarden
Betrouwbare meetstandaarden voor mobiel webgebruik zijn de sleutel naar het uitbreiden van de marketing mogelijkheden op dit terrein. Vooral betrouwbare metingen over het doelgroepbereik zijn belangrijk en kunnen zorgen voor het aantrekken en vasthouden van advertentie uitgaven. Echter, de mogelijkheden van mobiele meetstandaarden zijn vooralsnog beperkt, zowel qua methodiek als... » Lees meer van 'Stand van zaken op het gebied van mobiele meetstandaarden' Rapport downloaden »
Het belang van goede leads
Steeds meer wordt geprobeerd om via internet aan goede leads voor new business te komen. Kwaliteit is in deze belangrijker dan de kwantiteit. Business 2 business haalt zijn extra omzet vanuit deze leadgeneratie. Zonder aanwas van potentiele nieuwe klanten; geen extra verkopen.
Het rapport The LEADing Edge: Increasing Qualified Leads... » Lees meer van 'Het belang van goede leads' Rapport downloaden »
Het integreren van Behavioral Data & Online Survey onderzoek
Het Amerikaanse web analytics consultancy bureau Semphonic schreef samen met de analytics provider iPerceptions een white paper over de integratie van Behavioral Data en Online Survey onderzoek.
De termen Behavioral Data en Online Survey (ook wel Voice of Customer (VoC) genoemd), worden beide veel gebruikt voor de analyse van online gedrag.... » Lees meer van 'Het integreren van Behavioral Data & Online Survey onderzoek' Rapport downloaden »
Google’s visie op Real-time bieden
Google heeft een whitepaper uitgegeven waarin het haar visie beschrijft op real-time biedingen voor display advertenties en op welke wijze media-inkopers kunnen profiteren van deze techniek. In deze white paper lees je over de herkomst van Real-time biedingen en de positie de het nu inneemt binnen het advertentielandschap.
Google geeft... » Lees meer van 'Google’s visie op Real-time bieden' Rapport downloaden »
Online Measurement and Strategy 2011
Econsultancy.com deed onderzoek onder 800 bedrijven naar het gebruik van Google Analytic. In het rapport met de titel ‘Online Measurement and Strategy 2011’ komt naar voren dat het aantal bedrijven dat Google Analytics gebruikt nog steeds groeit.
Google Analytics wordt voornamelijk gebruikt voor bezoekers en conversie KPI's, maar veel minder... » Lees meer van 'Online Measurement and Strategy 2011' Rapport downloaden »
Campagne management nieuwe stijl
In maart van 2011 voerde Forrester een onderzoek uit onder 158 senior online marketeers in de VS. Doel van het onderzoek was om te begrijpen hoe online marketeers klant data gebruiken als basis van hun marketing communicatie, aanbiedingenbeleid en het bieden van een consistente klantervaring.
Het rapport kun je hier op... » Lees meer van 'Campagne management nieuwe stijl' Rapport downloaden »
Status van (online) marketing en analytics 2011
Jaarlijks brengt Unica (IBM) de status van (online)marketing uit op basis van een onderzoek onder haar klanten in Noord Amerika en Europa. Kort door de bocht betekent dit een status van marketing bij de grotere corporate bedrijven met een voorkeur voor direct marketing (279 respondenten). Daarnaast veel aandacht over... » Lees meer van 'Status van (online) marketing en analytics 2011' Rapport downloaden »
Maak het verschil met Big Data
Sinds het informatietijdperk is gestart verzamelen we al veel data.
Sinds commercieel internet een vlucht nam verzamelen we nog veel meer data.
En sinds breedband en ook mobiel internet wijdverspreid is en we massaal sociale media applicaties gebruiken spreken we echt over Big Data binnen internet.
Van elk zogenaamd profiel is zeer veel... » Lees meer van 'Maak het verschil met Big Data' Rapport downloaden »