Uitgelicht bericht

AI-gedreven productomschrijvingen: een route naar betere conversies

Het E-commerce landschap is continue in beweging, maar productomschrijvingen krijgen vaak niet de aandacht die ze verdienen. Doorgaans zijn ze een kopie van de fabrikant, aangevuld met enkele SEO-termen. Het gebruik van AI kan dit proces transformeren, mits strategisch toegepast. Positiebepaling van productinformatie Alvorens te duiken in AI-gedreven productomschrijvingen, is het essentieel... » Lees meer van 'AI-gedreven productomschrijvingen: een route naar betere conversies'

Linkbuildingtips van Dixon Jones (SES Amsterdam)

Dixon Jones (MajesticSEO) vulde tijdens Search Engine Strategies een parallelsessie over linkbuilding, waarin hij aardig wat tip gaf. De overall boodschap die ik uit zijn verhaal haalde was: "Weet welke links meetellen (en ga daarmee aan de slag)" Dixon begon met de definitie van de 'beste' SEO link: heeft een goede anchor... » Lees meer van 'Linkbuildingtips van Dixon Jones (SES Amsterdam)'

Google ontwikkelt een Analytics opt-out browser plug-in

Donderdag maakte Google Analytics een onverwachte ontwikkeling op hun blog bekend. Hierin schrijft Amy Chang (Group product manager bij Google Analytics) dat Google bezig is om een plug-in voor alle browsers te ontwikkelen, waardoor gebruikers niet langer in Google Analytics worden gedetecteerd. Deze ontwikkeling roept een aantal vragen op, zoals:... » Lees meer van 'Google ontwikkelt een Analytics opt-out browser plug-in'

4 uitdagingen voor effectievere zoekmachinemarketing

Eduard Blacquière presenteert tijdens SES Amsterdam de resultaten van zijn marktonderzoek zoekmachinemarketing 2010. Eduard legde tien vragen voor aan mensen in de markt. Ook ik beantwoordde deze vragen over de huidige markt, de concurrentie, trends en toekomst. Tijdens het antwoorden werd me iets duidelijk, zoekmachinemarketing kan zoveel effectiever! Dat inspireerde... » Lees meer van '4 uitdagingen voor effectievere zoekmachinemarketing'

Vijf redenen waarom bezoekers het bestelproces niet afronden

1 - Ze gebruiken de winkelwagen als onderzoeksmiddel Bezoekers zijn niet op je site om te kopen, maar om te onderzoeken. Voor het overgrote deel zijn je klanten slimme consumenten. Ze vergelijken alles, zoals de (verzend)kosten, voordat ze hun beslissing nemen. Deze consumenten zijn niet bang om artikelen aan hun winkelwagen... » Lees meer van 'Vijf redenen waarom bezoekers het bestelproces niet afronden'

´Verhaal formulieren´: ruim 25% meer conversie!

Wanneer online formulieren, in plaats van de gebruikelijke verticale rij van velden, gepresenteerd worden als een ´verhaal formulier´, levert dat een een 25% tot wel 40% hogere conversie op. Wat is een verhaal formulier? Waarschijnlijk vraag je je af wat nu precies een ´verhalen formulier´ is. Vandaar bovenstaand voorbeeld van Owe.to,... » Lees meer van '´Verhaal formulieren´: ruim 25% meer conversie!'