Praktijkcases AB testen valk.com: zoeken & boeken

valk.com logoVoor de zomervakantie vond het Emerce Etravel congres plaats in Amsterdam. Op uitnodiging van de organisatie presenteerde ik daar samen met Pieter van der Heijden van Van der Valk internet een drietal AB conversie optimalisatie cases uitgevoerd op de valk.com website. Eén van die 3 cases was al eerder gepubliceerd (efficiënt naar meer rendement) en hier op webanalisten gebruikt voor het artikel “De 7 stappen voor succesvolle conversie optimalisatie“. In dit artikel plaats ik een volledige uitwerking van de 2 andere uitgevoerde AB testen.

Achtergrond van de cases

De valk.com website heeft te maken met een grote groep self-service gerichte bezoekers die of willen zoeken naar een mogelijk aanbod, of die een aanbod willen boeken. Om te zorgen voor meer rendement uit deze dialogen zijn we gaan nadenken hoe we bezoekers in beide funnels beter kunnen helpen. Welke informatie die nu niet aanwezig is zou kunnen zorgen voor verbetering? De oplossing zijn we gaan zoeken in het beter vindbaar maken van de aanwezige informatie door:

  1. Binnen de hotelzoekfunctie te gaan werken met een uitgebreidere input zoekbox en de mogelijkheid om te filteren binnen de resultaten.
  2. Binnen het aanvraagformulier een FAQ functie toe te voegen waar bezoekers zonder het formulier te verlaten direct het antwoord op hun vraag konden proberen te vinden.

Zoeken & Boeken AB test resultaten

Bekijk de onderstaande presentatie via de slideshare tool of download hier het PDF bestand van de zoeken en boeken case. De resultaten en de conclusies!

Van alle 3 de valk.com AB test cases presenteer ik de details op de 1e Online Dialogue Donderdag op donderdag 9 september 2010 van 14.30 – 17.00. Er zijn nog beperkt plaatsen beschikbaar voor dit gratis event, welke op 1 september worden verdeeld onder de mensen op de wachtlijst. Schrijf je nu in!

Reacties (0)