Op 30 december plaatste Ton op Marketingfacts de poll met als vraag: wat is jouw budget voor webanalytics in 2009? Er werd 36 keer gestemd en dit zijn de resultaten:
Opvallend is dat het merendeel van de ondervraagden (32 van de 36) aangeeft meer uren aan webanalytics te gaan besteden in 2009. Alleen is er geen overeenkomst in het budget dat besteed wordt. Dit zal waarschijnlijk te maken hebben met het feit dat veel bedrijven Google Analytics gebruiken (is gratis) en daarom alleen hoeven te investeren in uren van mensen. Daarbij is ook al vaker aangegeven dat het niet zozeer draait om de tools, maar om de mensen die met de tools werken, zoals de 10/90 regel van Avinash Kaushik wat inhoud dat je voor elke 10 euro besteed aan tools voor 90 euro moet investeren in mensen die met de tools werken.
Belangrijke opmerking bij dit (kleine) onderzoek is wel dat mensen die een afnemende interesse hebben in webanalytics de poll niet of in minder mate zullen hebben ingevuld.
Reacties (2)