Als kind was een goed rapport een fantastisch iets. Het is iets waarmee je een etentje in je favoriete restaurant kan verdienen, of zelfs een mooi nieuw speeltje. In marketing zijn rapporten een belangrijke manier om de interesse van je bezoekers te peilen in dat wat je te bieden hebt. In hun nieuwste blog deelt ion interactive inzichten over hoe je door het testen van je landingspagina’s nog betere campagne-resultaten kunt behalen.
Om een ‘rapport’ van je landingspagina te krijgen moet je pagina-elementen en layouts gaan testen en kopiĆ«ren om een winnende combinatie voor je campagnes te vinden. A/B-testen is een fantastische manier om te bepalen of je landingspagina’s goede cijfers scoren. Als je momenteel nog niet aan A/B-testen doet, kan het wellicht moeilijk zijn om de beste combinaties te herkennen en om voortgang te maken in je campagnedoelen. Als je nog twijfelt of je wel moet beginnen aan het opstarten van een testprogramma voor je landingspagina’s, bedenk dan het volgende:
Het testen van landingpagina’s dient alleen om de conversie te verbeteren
Net als dat het maken van toetsen een groot onderdeel was van je schoolrapport, zal het testen van je landingspagina je helpen om te ontdekken wat werkt en waar er nog ruimte is voor verbetering. Hier zijn drie goede redenen om het testen van je landingspagina op te nemen in je campagne strategie:
1. Sommige resultaten tarten conventionele logica
Het is ons allemaal gebeurd: we hebben haast, dus gebruiken we maar aangepaste versies van landingspagina’s die in het verleden hebben gewerkt. De resultaten vallen deze keer echter tegen. Ondanks dat je gebruikt wat in vorige campagnes gewerkt heeft, staat elke nieuwe campagne echt op zichzelf. Er zijn een heleboel variabelen die invloed hebben op de prestaties van een pagina, zoals segmentatie, tijd of doelgroepen. Daarom is het belangrijk om doelgerichte testen uit te voeren om er zeker van te zijn dat je de beste landingspagina inzet voor elke campagne.
2. Hogere cijfers betekent meer business
In de case studies van ion interactive hebben ze een aantal grote namen bestudeerd die significante verbeteringen zagen in zowel hun ROI als hun omzet, door hun landingspagina’s kritisch te bekijken en te testen. Het testen van landingspagina’s helpt je om het meeste uit je campagnebudget te halen. Bedenk dat de meeste kliks op een of andere manier geld kosten, dus elke verbetering van conversie heeft een directe impact.
3. Iedereen kan zich verbeteren
Testen kan gebruikt worden om enkele belangrijke zwakke punten van je landingspagina-strategie boven te krijgen. Hoewel een perfect 10, of 100% conversie, misschien bijna onmogelijk is om te halen, is er geen reden om de lat niet heel erg hoog te leggen. Zelfs de besten onder ons kunnen zich nog verbeteren; kampioenen kunnen uitgedaagd worden en nieuwe winnaars worden uitgeroepen.
Het testen van landingspagina’s laat je flexibel werken en aanpassingen maken, waarmee je geholpen wordt om succesvolle campagnes op te zetten. Het testen helpt om de gevestigde orde uit te dagen, business binnen te halen en je landingspagina-programma te laten groeien. Bovenal is het echter een continue cyclus van verbeteringen die je kan helpen om de stapsgewijze groei te laten zien op je volgende rapport.