Op donderdagavond 6 juni 2013 streken wij met 70 webanalisten neer bij Mitland bowling in Utrecht. Reden: het 5 jarig bestaan van webanalisten.nl en de eerste Measure Bowling Europe. Doel: bier, bowling en bitterballen – vooral geen presentaties. Fun en contact maken met andere data driven online specialisten en stiekem OnlineOptimizers.eu lanceren.
Measurebowling achtergrond
Measurebowling is ontstaan als spin-off van de Engelse Measurecamp evenementen. Dit onder het mom van: “After work it was time to play”, een gezellig samenzijn na een event. Daarnaast speelt mee dat meerdere Europese vakliefhebbers niet erg warm worden van de DAA initiatieven voor Europa. We kwamen niet echt een stap verder in de professionalisering en plezier van de analytics & optimalisatie branche. Dit leidde er toe dat een aantal van deze energierijke vakliefhebbers uit landen als Frankijk, Engeland, Duitsland, Spanje en Nederland de handen ineen sloegen voor een Measure Bowling Europe afgelopen 6 juni.
Tegelijkertijd hebben in 10 Europese steden ruim 200 analisten op de bowlingbaan gestaan. De handschoen in Nederland heb ik namens webanalisten.nl samen met Reinout Wolfert opgepakt. Dit was echter niet mogelijk geweest zonder onze Nederlandse sponsors: Rabobank, Adobe en SiteSpect en de inzet van Peter O’Neill en Nicolas Malo voor de Europese coördinatie. Dank daarvoor!
Wil jij ons volgende event niet missen? Schrijf je dan nu gratis in voor onze Analytics & Conversion Meetups.
Lancering OnlineOptimizers.eu
De plannen waren er al langer, maar het momentum van het Europese event zorgde voor de duw over de streep: De Engelstalige zus van webanalisten.nl is live: Online Optimizers.
We hopen dat de tijd die we in deze website gaan stoppen zal zorgen voor een platform waarop analisten en optimalisatie specialisten uit de verschillende Europese landen in 1 taal (Engels) kennis delen. Publiceren en reageren. In de verschillende landen in Europa zit briljante kennis verstopt onder de taal van het land in kwestie. Vaak beter dan ik op menig Amerikaanse website tegenkom (die dan vaak ook nog niet echt onafhankelijk zijn, want gekoppeld aan 1 specifiek bedrijf). Wij gaan werken aan vindbaarheid en zichtbaarheid van deze informatie. Dat is onze waardetoevoeging aan de professionalisering van de branche.
Wil je meehelpen? Je weet ons te vinden! En ja: de gelikte mobile responsive lay-out zullen we zodra geoptimaliseerd ook doorvoeren op deze webanalisten.nl website!
Na deze paar minuten serieuze woorden bij de start van measurebowling, was het tijd voor de bowling fun en daarvan hebben we natuurlijk stats!
(Measure)Bowling stats & Prijzen
Gedurende de hele avond is er veel getweet met de hashtag #measurebowling. Alle unieke tweets hebben we verzameld om daarna een visualisatie te maken met de meest voorkomende relevante woorden. Dit uiteraard in de vorm en typische kleur van een bowlingbal 🙂
#Measurebowling tweet visualisatie:
Het bowlen zelf is natuurlijk ook gemeten. We beschikten over een “zeer geavanceerd” twitter systeem. Wanneer je bij het gooien van een strike of een spare hard juichte, dan werd er “automagisch” een tweet geplaats op het Online Optimizers Twitter-account. Hoewel we natuurlijk niet weten of dat heel nauwkeurig is gedaan, omdat het beheer van de tool halverwege de avond is overgedragen aan het publiek… hebben we er wel mooie cijfers van:
Strike & spare visualisatie:
Waar je hierboven kunt zien wie er allemaal een strike en/of een spare gooiden (hoe groter de naam, hoe vaker), kun je hieronder zien op welke baan er het vaakst werd gescoord:
Strikes & spares per baan:
Nipt, nipt versloeg baan 4 de mensen van baan 3. Zij wisten in een ronde van 10 beurten allen ook boven de 100 punten te eindigen. Felicitaties dan ook voor de mannen van baan 4: Jules, Eelco, Paul, Tim en Erwin.
Waar de heren van baan 4 met hun prestatie geen prijs verdienden waren deze er wel voor: Manon Snoeren en Helmar Becker. Zij zijn 1 van de 10 gelukkigen die in heel Europe random gekozen zijn als “door prize winners”. Zij ontvangen 20 pond (Amazon gift certificates). Voor de 3 hoogste scores in Europa waren er prijzen van 50 pond. Onze Mike van Hoenselaar gooide maar liefst 160 punten bij elkaar en werd daarmee 2e in Europa. Gefeliciteerd met jullie prijzen!
Meetup groep
De volgende measurebowling staat op de planning voor november 2013. Wil je er bij zijn, of bij 1 van onze andere events: schrijf je dan nu gratis in voor de Dutch Analytics & Conversion Optimization Meetup group.
Reacties (2)