Op 6 juni 2018 vindt in London het Conversion Elite congres plaats. Een congres met ervaren sprekers uit de online optimalisatie wereld. Op het programma staan onder andere Craig Sullivan (Optimiser in Chief, Optimal Visit), Anna Dahlström (UX Designer and Founder, UX Fika), Paul Rouke (Founder, PRWD), Anna Lewis (Analyst and owner, Polka Dot Data), Neil McKay (Founder, Endless Gain) en Bart Schutz (Chief Psychology Officer, Online Dialogue).
Vanuit webanalisten.nl kun je met korting kaarten kopen voor dit congres, deze informatie vind je onderaan dit artikel.
Wij stelden 3 sprekers op dit congres de simpele vraag: “Wat is voor jou het belangrijkste onderdeel van CRO?”. Lees hier de interessante antwoorden:
Paul Rouke – Founder & CEO at PRWD
De CEO’s en leiders van de top 1% bedrijven wereldwijd erkennen dat klantgedreven werken, experimenteren en geduld hebben de drie belangrijkste factoren zijn die stabiele groei op de lange termijn mogelijk maken.
1) Iedere organisatie die investeert in CRO en aandacht geeft aan de waarom achter een hypothese is opweg naar een klantgedreven organisatie.
2) Iedere organisatie die ideeën A/B test in plaats van afhankelijk is van meningen, ego’s en best practices is op weg naar een experiment gedreven organisatie.
3) Dan moet je alleen nog geduld leren hebben.
Toch is vertrouwen, de buy-in en de cultuur, om te denken, plannen en handelen voor langdurig, duurzaam succes, ongelooflijk zeldzaam in bedrijven over de hele wereld.
Organisaties verwachten in een vroeg stadium van het ontwikkelen van hun CRO-strategie en -cultuur al grote winsten. Het tekort aan geduld betekent dat als een test geen uplift levert, mensen niet verder onderzoeken waarom dit het geval is, maar meteen overstappen op een nieuw test idee.
Geduld is daarnaast ook belangrijk bij het veranderen van de mindset en de cultuur van een organisatie. Verandering van cultuur is een van de moeilijkste dingen, maar tegelijkertijd ook een van de meest invloedrijke elementen in CRO.
Een succesvolle (geduldige) groei mindset bestaat uit:
- De bereidheid om risico’s te nemen.
- Lange-termijn denken in combinatie met mobiliteit.
- Aanmoedigen en ondersteunen van mensen op verschillende niveaus om grote beslissingen te nemen.
- Niet fragile zijn en in staat zijn korte termijn uitdagingen te overwinnen.
- Snel kunnen schakelen wanneer kansen voor verandering of innovatie zich voordoen.
Onvoorspelbaarheid begrijpen en omarmen.
Geduldige bedrijven zijn degenen die begrijpen dat je ROI voor CRO niet elk kwartaal zult zien, maar in plaats daarvan beseffen dat het potentieel ligt in duurzame groei op de lange termijn.
Neil McKay – CEO, Endless Gain
Het belangrijkste onderdeel van CRO is voor mij het begrijpen dat elke keuze die een mens maakt, wordt aangestuurd door emotie of instinct. Het is dan ook van cruciaal belang dat we begrijpen welke emotie of instinct onze websitebezoekers stuurt. Want precies die emotie of instinct zorgt ervoor dat bezoekers op onze website blijven, een actie voltooien of vertrekken.
Bart Schutz – Chief Psychology Officer, Online Dialogue
Het belangrijkste in CRO is het besef dat we ‘menselijk gedrag proberen te beïnvloeden’. Vanuit de gedragswetenschappen is namelijk al decennia bekend dat ons gedrag door veel meer en zelfs andere factoren beïnvloed en bepaald wordt als waar we ons als mens (en dus ook als CRO expert) bewust van zijn. Er spelen op complexe wijze allerlei bewuste en en vooral onbewuste processen die beïnvloed worden door bijvoorbeeld emotionele, contextuele en situationele factoren. Ons brein is echter de hele dag bezig verklaringen voor ons gedrag te vinden en doet dit aan de hand van factoren die vaak nauwelijks van invloed zijn zoals individuele persoonlijkheid en rationele argumenten. Dit creëert wat ik noem ‘de illusie van begrip’. Deze illusie van begrip zorgt dat we vaak zo slecht zijn in optimalisatie, terwijl we denken effectief bezig te zijn.
Het belangrijkst in CRO is dan ook om dat stemmetje in ons hoofd los te leren laten; minder zelfverzekerd te zijn, en onderzoekend naar menselijk gedrag te kijken. CRO experts (maar ook veel experts op andere gebieden) moeten gaan leren om zich écht te laten leiden door de (gedrags-)data én om zoveel mogelijk van hun aannames en optimalisaties te valideren met betrouwbare experimenten (vandaar onze missie bij Online Dialogue: ‘validation in every organization’). Dat wil ook zeggen: minder met elkaars bewustzijntjes ouwehoeren en vooral veel meer uitproberen, ook testen die onlogisch lijken. Niet lullen maar toetsen!
Met korting naar Conversion Elite?
Lezers van Webanalisten.nl hebben de mogelijkheid om met 15% korting naar het Conversion Elite Congres in London te gaan. Daarnaast vindt op dezelfde dag, op dezelfde locatie in het auditorium naast Conversion Elite ook Search Elite plaats. Aan het einde van de dag zullen de bezoekers van beide conferenties de krachten bundelen om samen te leren hoe CRO en SEO samen zouden moeten werken.
Kies welk event je het meeste aanspreekt, vul de onderstaande codes in en koop je kaartje:
Voor Conversion Elite: ODCRO15 – Koop je ticket (met korting) hier.
Voor Search Elite: ODSEO15 – Koop je ticket (met korting) hier.