Web Analytics Wednesday: 25 maart

Web Analytics AssociationOp woensdag 25 maart is weer de volgende Web Analytics Wednesday! Drie sprekers vullen de middag sessie. En natuurlijk sluiten we af met een borrel, zodat je ook weer met elkaar kunt bijpraten over het vak.

Je bent op deze 8e Web Analytics Wednesday van harte welkom bij LBi Lost Boys van 16:00 tot 18:00 uur.

Wil je hierbij aanwezig zijn? Stuur dan een e-mail naar: waw@lbi.lostboys.nl

Programma

16:00 uur Welkom door WAA Nederland, Frans Appels, Netprofiler

Update van de werkgroepen

Bart Gijsen (onderzoeker en consultant bij TNO Informatie- en Communicatietechnologie) presenteert de resultaten van het TNO onderzoek ´verschillen in Web analytics´. Dit onderzoek is door TNO in samenwerking met Netprofiler, ClickValue, Maximum en Blue Mango gedaan naar verschillen tussen Webstatistieken. Daarbij is de Web Analytics data samen met STIR en DART data van diverse websites onderzocht en zijn testen met WA pakketten uitgevoerd in een gesloten website omgeving. Hierdoor is meer inzicht ontstaan in mogelijke oorzaken van verschillen en in welke mate verschillen acceptabel zijn.

Fedor Vriezen (marketeer bij Wereld Natuur Fonds) vertelt over het ´online meten en weten´ van de recente Wonderen campagne. De campagne resultaten, testen en learnings worden gedeeld.

Jorden Lentze is webmarketeer bij ABN AMRO E-Channels, een business unit binnen de ABN AMRO hypotheken groep die zich voor verschillende hypotheekmerken specifiek richt op het directe kanaal. Tijdens deze presentatie wordt uitgelegd hoe ABN AMRO e-Channels haar online campagnes optimaliseert en wat de resultaten en learnings hiervan zijn.

18:00 uur Borrel

Lokatie

LBi Lost Boys
Joop Geesinkweg 209
1090 GV Amsterdam